Ga naar inhoud

[OPGELOST] Outlook Express en comprimeren


Killer Queen

Aanbevolen berichten

Heb gisteren -per ongeluk- op ok geklikt op een berichtje van OE met de vraag te comprimeren.

Doe ik vandaag mn Outlook open, alles weg.

Alleszins, de mails van m'n hotmail staan er nog, m'n aparte folders staan er nog.

Maar de inhuod van Inbox en Verzonden items is leeg (op de mails na die ie net opnieuw heeft gedownload).

Ben natuurlijk gaan kijken in de map waar de dbx-files staan.

Daar staat Postvak IN. dbx (talloze kb's) en Postvak IN(1).dbx (enkele kb's)

Mijn idee: Hij heeft m'n oude mails weggeschreven en een nieuwe dbx aangemaakt waar ie nu mee werkt.

Dat wil ik natuurlijk helemaal niet.

Heb geprobeerd de "oude" dbx te importeren maar dat wiegert ie natuurlijk

Ik heb geprobeerd de files met een (1) weg te halen, maar dan zet hij ze onmiddellijk terug.

Nu overwege ik mijn oude files tot (1) te hernoemen, maar weet niet of dat een goede oplossing is.

Ondertussen blijft dta klereding maar vragen om mails te comprimeren!

1 ding staat vast:

na de examens schakel ik over van mailprogramma :tongue:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het comprimeren worden de bestanden van OE in je "prullenbak" nog opgeslagen als backups. Dat moet iets zijn zoals Postvak In.bak. Probeer eens deze te hernoemen naar Postvak IN.dbx en plaats dan dit bestand terug op de standaardlocatie van OE. Om zeker te zijn dat er niets verloren gaat, kan je natuurlijk best eerst alle bestaande .dbx-bestanden naar een andere locatie kopiëren, zodat je deze later opnieuw kan ophalen indien nodig. En laat dan eens horen of dit gelukt is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb m even hernoemd naar Postvak In (1).dnx

want zoals ik al zei negeerde ie de andere files

EN IK HEB MN INBOX TERUG

*geeft kape een dikke zoen*

Bedankt voor de snelle reactie!

Moet ik dat nu met de rest van m'n mails ook doen?

Of wat doe ik nu het best om zo wienig mogelijk schade te maken, maar wel te herstellen.

Het is nogal een zooitje atm :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, er zijn dus wel nog een paar mappen buiten inbox etc verdwenen

Ze staan weliswaar nog op hun normale plek, maar OE lees ze niet meer

De herstelde bak-files zijn even groot, en ook als ik ze naar (1) hernoem neemt hij ze niet meer op.

Bovendien blijft hij doordrammen over dat comprimeren, kan dat uitgeschakeld worden of zo :/ ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik dat nu met de rest van m'n mails ook doen? Of wat doe ik nu het best om zo wienig mogelijk schade te maken, maar wel te herstellen.
Moeilijke vraag ... zo van op afstand. Zet misschien eens alle bestanden op een rijtje die je momenteel in de map Outlook Express hebt staan om een overzicht te krijgen van de huidige situatie. En kijk eerst eens of de andere mappen "Verzonden Items" e.d. wel de correcte inhoud hebben na het comprimeren. Daarna zal ik eens héél hard beginnen denken :laugh:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, er zijn dus wel nog een paar mappen buiten inbox etc verdwenen

Ze staan weliswaar nog op hun normale plek, maar OE lees ze niet meer

De herstelde bak-files zijn even groot, en ook als ik ze naar (1) hernoem neemt hij ze niet meer op.

Heb de folders.dbx ook hersteld

Nu leest ie alles weer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitschakelen van de vraag naar comprimeren kan je enkel via het register. Sluit OE, ga via Start en Uitvoeren, vul "regedit"" en navigeer naar deze sleutel :

HKEY_CURRENT_USER\Identities\lang cijfer...\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0

Rechts in het veld "Compact Check Count" de waarde op 0 zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitschakelen van de vraag naar comprimeren kan je enkel via het register. Sluit OE, ga via Start en Uitvoeren, vul "regedit"" en navigeer naar deze sleutel :

HKEY_CURRENT_USER\Identities\lang cijfer...\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0

Rechts in het veld "Compact Check Count" de waarde op 0 zetten.

Daar staat dan 0x0000000cijfer (cijfer)

die tussen haakjes kan ik niet veranderen maar die aan het eind van die 000 reeks wel, doel je op die? of die tss haakjes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.