Ga naar inhoud

[OPGELOST] welke programma's mag je wissen


karla.otten

Aanbevolen berichten

Hallo,

Kan mij iemand vertellen hoe ik oude programma's die ik in de loop ter tijd heb gedownload moet wissen. Ik meen ooit gelezen te hebben dat de icoonen die blauw gemarkeerd zijn in b.v. files, dat deze met een gerust hart verwijderd mogen worden. Verder kom ik van alles tegen op mijn pc waar ik geen notie van heb wat het is. Wel moet ik vermelden dat ik ccleaner, reg.defrag. en schijfopruiming heb uitgevoerd. Maar in allerlei mappen vind ik nog van alles en nog wat. Kan mij iemand vertellen of je inderdaad de gekleurde files mag verwijderen.

Alvast bedankt!!

Karla

Link naar reactie
Delen op andere sites

zaken die in het blauw weergegeven worden in windows zijn bestanden die gecomprimeerd zijn om schijfruimte te besparen, maar daarom mag je ze zéker niet verwijderen.

Als je programma's wil verwijderen, doe dat dan via configuratiescherm - software, en laat eventuele restbestanden (vaak is dat toch zo goed als niets) gewoon staan, op het beetje schijfruimte dat die zaken nog innemen zal het wel niet aankomen. Het is beter dat er wat te veel files op je schijf staan (dat zal je pc niet noemenswaardig vertragen) dan dat je een paar files teveel weggooit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen ooit gelezen te hebben dat de icoonen die blauw gemarkeerd zijn in b.v. files, dat deze met een gerust hart verwijderd mogen worden. Kan mij iemand vertellen of je inderdaad de gekleurde files mag verwijderen.
Dit is niet helemaal het correcte verhaal. De bestanden in blauw zijn (overwegend) bestanden die gecomprimeerd werden. In veel gevallen is dit gebeurd omdat het backups zijn of samenvattingen van gegevens. Per definitie deze bestanden verwijderen, zou er dus kunnen toe leiden dat je (mogelijk) essentiële gegevens (bvb. de bestanden van je systeemherstel) zou wissen. Het wordt dus uitkijken en bestand per bestand of map per map onderzoeken of deze enig nut hebben of integendeel al achterhaald zijn en gewist mogen worden. Een rotjob, dus ...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Om oude niet gebruikte software te verwijderen kan u de lijst raadplegen die automatisch word samengesteld. Ik neem aan dat u via start - configuratiescherm - Software (Programma's en onderdelen in vista) de overbodige programma's heeft verwijderd.

Daarnaast U kan met TuneUp Utilities in enkele klikken uw pc opschonen en onder andere alle overbodige bestanden, tijdelijke bestanden, cookies etc zeer snel opruimen.

download hier even Tuneup Utilities:

TuneUp Nederland - Downloaden

even installeren en daarna op de snelkoppeling '1 click maintenace' klikken (staat op je bureaublad nu)

Via het start menu - TuneUp Utilities - Utilities heb je nog tal van andere mogelijkheden die je kunnen helpen.

Mvg Karel

beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.