Ga naar inhoud

Opstart probleem


peter6727

Aanbevolen berichten

Beste,

ik ben een leek in pcs problematiek maar probeer toch even wat op te schrijven.

Ik heb een nieuwe externe hdd schijf en kwam er achter dat het geen bestanden groter als 4gig. kan opnemen. En ik heb het gekocht om toch grotere bestanden te kunnen opslaan. Dus ik ben wat gaan lezen op google en kwam uit bij een programma dat btmagic heet en dan kun je je Iomega 2tb. hdd mee formateren dacht ik. Maar ik heb maar slecht gelezen en heb dat btmagig programma geinstaleerd, en wat ik daarna heb gedaan in dat programma is niet veel maar wat dat weet ik niet meer maar er is wel een probleem onstaan op de pc. Het probleem is als je de externe hdd (die inmiddels is gerformateerd door vista) aangesloten laat staan op de pc en je start de pc opnieuw op dan laat ie zien (error finding BTmagic.img) en dan staat de pc vast of er is geen mogelijkheid om normaal verder te gaan. Het enige wat helpt is de usb-kabel van de Iomega 2tb. hdd uit de pc te halen en de pc opnieuw opstarten en dan komt er te staan (Error finding BTmagic.img, Run Bootmagic, install Press key), en dan kan ik op een toets drukken en dan start ie wel op maar wat kan ik doen om de pc gewoon met hdd te normaal te kunnen opstarten met heel vele vriendelijke groet en in afwachting om hulp , Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk was je externe schijf geformatteerd in FAT32 en dan kan je inderdaad slechts bestanden van 4 Gb opslaan. Voor grotere bestanden moet je formatteren naar NTFS en dat kan perfect met windows zelf.

Het je al geprobeerd om btmagic te verwijderen?

Of een systeemherstel naar de dag voor de installatie van btmagic?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kweeziee,

ik heb geprobeerd al in configuratiescherm maar dan zegt ie bij software verwijderen dat ie het bestand mischien niet kan zien en dat ik kan proberen het bestand opnieuw te instaleren met juiste drive en bestandnaam of zoiest. Heb het geprobberd te vewijderen met ccleaner maar dan geeft ie hetzelfde aan en met andee programmas ook. En na dit voor de zekerheid even opnieuw opgestart maar blijf dat probleem behouden Kweezie, Peter

en oja het verwijderen uit c\programfiles heb ik al gedaan daar staat niks meer

THANKS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het verwijderen van btmagic uit "program files" moet je het register opschonen zoals uitgelegd in http://www.pc-helpforum.be/f209/het-register-opschonen-met-ccleaner-17396/

Dan worden alle registersleutels en -waarden verwijderd die nog betrekking hebben op btmagic

kweezie,

ja dat zei je al maar heb ik allang geprobeerd met meerde programmas maar het probleem blijft

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.