Ga naar inhoud

Opstarten in Bios mode lukt langs geen kanten?


patrickkennis

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik geraak langs geen kanten in het Bios menu, ik heb windows 8.1 en heb alles al geprobeerd, alle F's , de schift, del, esc en niets werkt.

Ook via windows Eufi menu terug opgestart en niks.

Ik had graag mijn Bios ingesteld zodat hij ook opstart van een boot cd of usb.

post-42995-1417705630,6685_thumb.jpg

In bijlage een screenschot van mijn pc configuratie.

Wie lukt het om dit op te lossen?

Dank bij voorbaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik het terug vind moet je op de del- toets drukken.

Normaal zie je direct na het opstarten even op een zwart scherm in witte letters een tekst verschijnen waar staat welke toets je moet gebruiken.

Meestal en vooral bij nieuwere PC's kan je al booten vanaf cd/dvd zonder de opstartvolgorde te moeten aanpassen.

Je moet de schijf plaatsen en je PC herstarten, dan zie je op een gegeven moment de tekst " druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd/dvd" staan en dan druk je gewoon op een toets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Clarkie,

Normaal is het F2 op mijn Acer maar dat lukt niet.

Ook de Del toets lukt niet.

Het is zelfs zo dat wanneer ik de Del toets gebruik of via de windows instellingen ga naar Uefi instellingen aanpassen dat hij wel opstart maar ik gewoon zwart beeld krijg en niets kan zien of doen. Het lijkt wel of het scherm dan geen signaal krijgt.

Flink ***** is dat uefi gedoe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Clarkie,

Het probleem is opgelost.

Het was effectief de del toets, vlak na de biep als hij opstart.

Ik kreeg steeds een zwart scherm, maar dit komt omdat ook mijn tv op de computer zit en het bios menu dus eigenlijk op de televisie kwam, maar nooit zo slim ben geweest om daar ook te kijken.

Ik heb de 2 ingangen verwisseld en ben in mijn bios geraakt.

Bedankt voor alle moeite

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.