Ga naar inhoud

opstarten vanaf CD-ROM


jcras

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe pc gekocht en heb nu de oude schoongemaakt (geformateerd e.d.), zodat ik voor mijn vrouw en kinderen. Nu is Windows XP geheel geïnstalleerd, maar nu vraagt hij bij het opstarten om de CD-ROM met Windows erop.

In de Bios heb ik aangegevens dat hij eerst moet starten vanaf de HDD, maar dit is niet de oplossing kennelijk.

Wat wel?

Groeten,

Joris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het installeren is volgens mij zonder een enkel probleem gelukt.

Ik krijg de foutmelding DISK BOOT FAILURE en dan wordt ik gevraagd d CD erin te stoppen. Daarna werkt hij prima. Vind het merkwaardig, omdat ik jarenlang met veel succes met de pc onder Windows XP heb gewerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet deze commando's niet ingeven in Veilige modus.

Je plaatst de cd-rom in je pc en daarna start je opnieuw op.

Als er wordt gevraagd om op een knop te drukken om van de cd op te starten doe je dit.

Druk daarna op R om de herstelconsole te starten.

Selecteer de juiste windows-installatie. Wanneer je er maar één hebt typ je 1 en druk je op Enter.

Daarna zal je de mogelijkheid krijgen om iets in te geven.

Typ nu fixboot Druk daarna op Enter.

Daarna typ je fixmbr en druk je terug op Enter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst enorm bedankt voor je reacties tot nu toe.

Helaas werkt het niet. Heb, zoals je zei, Windows laten recoveren en daarna fixboot en fixmbr gedaan. Hij reageerde er wel op en het leek of alles goed zou gaan. Helaas wil hij echter nog steeds die Windows-CD hebben om op te starten.

Is er nog een truck?

Groeten,

Joris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben maar even naar een winkel toegegaan, want ik kwam er zo niet uit. Bleek dat Windows XP zich op een "verkeerd spoor" hand geïnstalleerd. Deze man van MicroDirect (uiterst vriendelijke man overigens!) heeft het goedgezet en nu draait hij weer. Bedankt voor jullie hulp.

Met veel groeten,

Joris Cras

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.