Ga naar inhoud

opstartprobleem in Windows XP: Computer blijft hangen in het welkomstscherm.


Zonnetje60

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik werk momenteel met een geleende XP computer. Helaas blijft hij bij het opstarten soms hangen in het welkomstscherm. Soms gaat het wel goed met opstarten en soms niet. Ik hoop dat u mij kunt helpen want de eigenaar zal hier waarschijnlijk niet blij mee zijn. Ik wil de computer graag weer in goede staat terug geven.

Systeemherstel lukt niet, moet hem vaak geforceerd afsluiten (stroom eraf) en dan met F8, laatste juiste instellingen weer opstarten. Ik heb al enkele malen CHKDSK laten draaien maar het schiet niet op. Vooral als de computer een tijdje uit geweest is blijft hij vaak hangen. Ik kan aan de lampjes zien dat hij wel probeert op te starten maar het lukt dan niet.

Hoop dat iemand mij hiermee te hulp kan komen.

Met vriendelijke groet,

Zonnetje60

Link naar reactie
Delen op andere sites

en wat geeft chkdsk voor resultaat?

nb afbreken van chkdsk is vragen om ongelukken....

Als de pc niet normaal opstart kan ik hem ook niet normaal afsluiten want het startscherm is nog niet geladen en de aan/uitknop zit in zo'n geval vast, kan in dat geval alleen nog geforceerd door de stroom er af te halen. Dat is uiteraard niet best voor de computer. Soms wordt er wel eens wat gerepareerd door chkdsk en soms is het ook ok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan/uitknop vast: dus ook fysieke problemen of betekent dat dat het knoppie niks doet?

afgezien daarvan zou ik de schijf eens uitbouwen, in of aan een andere pc hangen en er een schijfdiagnosetool op loslaten. liefst van de schijffabrikant zelf, of anders hdtune

HD Tune website even naar onder scrollen en hd tune (zonder pro dus) downloaden.

Ik heb deze computer geleend, kan er dus geen gekke dingen mee doen, zoals uitbouwen of zoiets. Wil wel hdtune eens proberen. Ben benieuwd wat daar uitkomt.

Het lijkt er op dat de aan/uit knop niet werkt met opstarten. Kan meestal wel opstarten via "start" in de linkerbenedenhoek en ook in de veilige modus. Moet nog even goed kijken of het inderdaad door deze knop komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Kan meestal wel opstarten via "start" in de linkerbenedenhoek en ook in de veilige modus <

ik weet niet niet of wij een gelijke definitie hanteren van opstarten....

als een pc niet wil opstarten gaat in mijn idee windows niet opstarten.

'opstarten via start linksonder' kan alleen als windows al draait...?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.