Ga naar inhoud

opstartproblemen


SVDPUTTE

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Ik heb een Medion akoya met windows 7, sinds maart 2012. Virusscanner Avast.

Afgelopen zomer begon hij heel traag te gaan. Ik denk dat er per ongeluk een andere virusscanner gedownload was en dat de 2 met elkaar in conflict lagen.

Ik heb dit proberen op te lossen maar op een gegeven moment kom ik bij het opstarten enkel op een zwart scherm dat zegt dat ik er een bepaalde cd moet insteken en dit hierdoor zou opgelost zijn.

Wat dus niet is en er een melding komt dat ik de klantendienst van medion moet contacteren (aangekocht bij aldi).

De klanten dienst zegt dat de enige oplossing is dat ik systeemherstel doe en hierbij al mijn data verlies.

Ik wil dit niet zo heb nog vanalles zitten proberen en heb er een andere versie van windows VISTA opgezet. Hier geraak ik terug op de meeste functies maar hij gaat heel traag en alle data zijn niet toegankelijk

Maar je ziet wel dat de harde schijf nog hetzelfde aantal gegevens bevat.

Heel raar de WIFI werkt niet met die vista versie.

Kan iemand me zeggen of ik via hier toegang heb tot de harde schijf gegevens van de versie windows 7?

Of hoe ik het systeem kan herstellen zonder verlies van data?

Alvast heel hard bedankt!

Prettige avond!

Sally

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Bedankt voor je snelle reactie.

Hij deed niets meer met windows 7 enkel het zwarte scherm met melding steek die CD erin en als je dat deed, neem contact op met de klantenservice.

Dus beter dan niks, proberen vista te installeren met een CD van mijn vorige pc en dit lukte!

Er valt niet veel mee te werken. Ik geraak niet op internet. Wifi blijft niet aanstaan.

Als ik probeer naar de harde schijf te gaan zegt ie dat ik geen toegang heb.

Ik wil gewoon mijn gegevens back uppen en dan kan ik gewoon alles opnieuw installeren.

Das de bedoeling :-)

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Heb het gedownload en het op een dvd gebrand. Maar het doet totaal niets.

Bij het opstarten krijg ik dekeuze opstarten met vista of met windows 7. Windows 7 lukt niet en vista start maar hij pakt de DVD niet aan.

Ik kan wel opstarten in veilige modus; safe mode with networking, safe mode with command prompt,

enable boot logging

enable low resolution video

last known good configuration

directory services restore mode

debugging mode

disable automatic restart on system failure

disable driver signature enforcement

Groeten

S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet opstarten vanaf cd.

Dus de PC herstarten, dan zie je op een gegeven moment even de tekst: "druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd/ dvd".

Druk dan bijvoorbeeld op de spatiebalk, dan start de cd op.

Verschijnt die tekst niet dan moet je in het BIOS je cd/dvd rom station als first boot zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Clarkie

Ik heb kunnen opstarten met Fastboot en zo geraak ik aan al mijn harde schijf! Ik heb mijn externe harde schijf erop aangesloten en kan zo dus alle in veiligheid stellen. Ben super blij.

Zodra ik alles heb over gezet kan ik eigenlijk volledig syteemherstel doen.

Hoe weet ik nog niet. Idd die windows vista erop zetten was geen goed idee.

Enig idee hoe ik dit het beste doe?

Groetjes en nogmaal bedankt!

- - - Updated - - -

sorry voor mijn schrijffouten!

zie hier net bij settings kooptoestand herstellen staan. Dat zal het wel oplossen denk ik. Gaat nog wel effe duren vooraleer ik al mijn data heb overgezet (zo'n 500 gb) dus hoop ik tegen het weekend je te kunnen replyen of het gelukt is.

Groeten!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.