Ga naar inhoud

Opstartprogramma; mogen ze worden verwijderd?


Gast PCBoy

Aanbevolen berichten

Hallo PCHelpforum,

Onlangs gebruikte ik de Win 7- systeemoplosser voor prestaties. Hij zei dat ik programma's uit mijn opstart moest halen. Nu vraag ik mij af, welke mogen gewist worden? Hieronder een lijst!

  • Power Management
  • Synaptics Pointing Device Driver
  • Microsoft Windows Mobile Apparatcentrum
  • Besturingssysteem Microsoft Windows
  • Launch Manager
  • Catalyst Control Center
  • Adobe Reader and Acrobat Manager
  • Java Platform SE Auto Updater 2.0
  • Apple Push (weet zelf nog niet wat het is!)
  • SBSV 2010/02/19-11:02:07 (weet zelf nog niet wat het is!)
  • Adobe CS5.5 Service Manager
  • Avast! Antivirus
  • Microsoft Office XP
  • Adobe Reader Speed Launcher
  • Adobe Updater Startup Utility
  • Packard Bell MyBackup
  • Comodo Online Storage Cloud
  • EPSON Status Monitor 3
  • Facebook Update
  • Google Update
  • IncrediMail
  • iTunes
  • Windows Live Messenger
  • Nero BackItUp
  • Nikon Message Center 2
  • Norton Online Backup
  • PlusService
  • QuickTime
  • Tube Downloader
  • Dropbox
  • Dropbox

Graag een antwoord met alle items in die lijst!

Alvast bedankt,

PCBoy!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Soluto. (klik er op)

Klik op I Agree – Install. Wacht in het scherm wat daarop volgt. Na 30 seconden verdwijnt dit scherm en installeert Soluto verder. Tijdens dit proces kan je je pc normaal gebruiken.

Als je wilt zien hoever Soluto is met installeren druk je met de rechtermuisknop op het icoontje soluto.png rechts onderin op de taakbalk en kies je voor ‘Open’.

Als de installatie voltooid is zal Soluto vragen om opnieuw op te starten. Sla alle programma’s die je open hebt staan op, en klik op Reboot PC Now.

Als de pc opnieuw opgestart is open je Soluto en klik je op ‘Chop Boot’. Daar kan je programma’s uitsluiten van het opstarten.

Voor een uitgebreide handleiding hierover klik je Hier. (klik er op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's uiteindelijk de sterke kant van Soluto : het programma geeft je advies en heeft de mogelijkheid de opstart van bepaalde programma's uit te stellen volgens je eigen noden en wensen.

Een andere mogelijkheid is het manueel uitzoeken via deze lijst, maar dan ga je eigenlijk zowat handmatig hetzelfde doen als datgene wat Soluto voor jou doet.

SBSV is een onderdeel van Adobe CS.5 en mag je uit de opstarters halen, Apple Push werkt samen met iTunes : dit is dus afhankelijk van je eigen wensen.

Ik merk ook nog een aantal backup programma's op (Packard Bell MyBackup, Norton Online Backup, Nero BackItUp, Comodo Online Storage Cloud) : gebruik je die allemaal ?...

Qua beveiliging zie ik Avast, Norton, Comodo ... welke is je actieve beveiliging ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

PackardBell MyBackup, Norton Online Backup, Nero BackItUp, Comodo Online Storage cloud; ik gebruik deze geen van allen. Ik durf ze wel niet te verwijderen omdat ze al op mijn pc stonden toen ik hem aankocht. Mogen deze uit de opstart en ook verwijderd worden? Graag hierop nog een antwoord!

Avast is mijn actieve beveiliging, de andere zal ik verwijderen en uit de boot halen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de backup-programma's : uit je opstarters halen is voldoende...als je zeker bent dat je ze nooit gaat gebruiken kan je ze verwijderen.

Beveiligingssoftware die je niet gebruikt mag je verwijderen.

Na de verwijdering ruim je best je systeem op met Ccleaner :

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu Soluto geïnstalleerd, laten draaien en bij de No-brainers staan sommige programma's waarbij ik nog enkele vragen heb.

Akamai NetSess

Alle andere gebruikes van Soluto laten die in boot. Mag deze worden verwijderd?

Launch Manager

Geen info beschikbaar in Soluto. Mag dit uit de boot.

Pointing Device

Na wat Google heb ik ontdekt dat dit het stuurprogramma's van mijn touchpad is. Mag dit uit de boot?

Acrobat

Geen info beschikbaar bij Soluto. Mag dit uit de boot?

Java Updater

Geen info beschikbaar bij Soluto. Mag dit uit de boot?

Bij Mogelijk Verwijderbaar" staan deze apps. Welke apps mogen hiervan weg?

  • SQL VSS Writer
  • Indexing Sync
  • Packard Bell Power Management
  • AMD Fuel
  • Backup Manager
  • Google Update
  • Wmdc.exe
  • AMD Events
  • Cxaudmsg64.exe
  • Packard Bell Updater
  • Pacakrd Bell Registration
  • MS Office

Nog graag een antwoord op bovenstaande items!

Alvast bedankt,

PCBoy !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat met updates (Java bijvoorbeeld) te maken heeft kan je in principe uit de boot halen, maar dan moet je er wel aan denken om op tijd en stond manueel te gaan checken of er updates zijn voor die toepassingen...anders heb je op termijn risico's ivm veiligheid en achterpoortjes voor malware.

Launch Manager heeft normaliter te maken met multimedia-toetsen die op je laptop aanwezig zijn.

Programma van je touchpad zou ik in boot laten.

Packard Bell Updater en Registration mogen uit de boot.

Cxaudmsg64.exe heeft te maken met je geluid.

Het staat je met de andere toepassingen vrij om deze al dan niet uit de boot te halen, wanneer een functie niet meer naar behoren werkt kan je de wijziging ongedaan maken.

Gebruik je Chrome of Picasa ?...indien ja : da's de reden van de aanwezigheid van Google Updater.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wil kunnen we nog een check doen naar de eventuele aanwezigheid van malware ?...die keuze is aan jou.

Indien je dat wil kan je best het onderstaande uitvoeren :

1. Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.