Ga naar inhoud

partitie volledig verwijderen


snowi

Aanbevolen berichten

Dat komt omdat het eigenlijk nog geen 'partities' zijn, het is alleen nog maar 'unallocated' (niet toegewezen, ongebruikte) ruimte.

Je kan die ruimte gaan toewijzen aan de vorige partitie (via Move/Resize) OF je kan er een echte partitie van gaan maken (via Create - re muisknop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, ik had graag deze "lege ruimte" verwijderd om bij te kunnen voegen bij de eerste partitie "Verbatum HD doc 1.9.2013..." die ik vergroten wil. Maar ook Move/Resize in de werkbalk bovenaan, licht niet op zodat ik ook dit niet kan gebruiken. Eerlijk toegegeven, dat was daarvoor wel mogelijk, tot ik de inhoud van die partitie met nutteloze en ongebruikte documenten met "Delete" leegmaakte.In de hoop deze "lege partitie" direct daarna te kunnen verwijderen en de vrijgekomen plaats bij eerst vermelde partitie te kunnen toevoegen om alzo daar (veel) meer plaats te hebben . Maar niet dus. Waarschijnlijk geen goede beslissing geweest vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst dit: als je via verkenner een partitie leeg maakt, heeft dat geen invloed op het gaan werken met partities, dan kan dit niet veroorzaken wat jij voor hebt.

Maar, begrijp ik het goed: wat jij in dit geval moet doen is

> eerst die tweede (de rechtse) partitie eerst (met Move) gaan verplaatsen naar uiterst rechts op je balk

> en daarna kan je via Resize de eerste partitie gaan vergroten tot tegen de verplaatste tweede partitie aan.

Vraag: kan je dit zo doen of - zo niet : wat kan bij jou niet (en waardoor?)

Wat me wel eigenaardig overkomt in je plaatjes is dat het blijkbaar twee plaatjes van dezelfde schijf zijn, maar het eerste spreekt van partities K en LM

terwijl het tweede plaatje spreekt van twee 'onbenoemde' partities EN je schijf-zelf wèl gaat benoemen: schijf 5. Mmm.. dit laatste kwam ik nog niet tegen (al zijn er wel dingen die ik in computerland ook nog wel nooit tegengekomen ben :-) )

Of ging je aan de slag met twee verschillende partitie-tools ? - anders vrees ik dat er meer aan de hand is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij een olaatje van Verkenner. (station L is niet aangesloten en staat er gewoon tussen)

Ik gebruikte vroeger wel een ander partitie-wizard, doch weet niet zeker of ik die ook gebruikte voor deze HD en denk van niet, maar...

Zou ik via Ubuntu deze rechter onbenoemde "partitie" misschien kunnen verwijderen?

Of best de nuttige data kopiëren naar een andere extern HD, de huidige herformateren en nieuwe ( en goede) partities aanmaken? het gaat wel over liedjes van I-Tunes waar mijn zoon 3 uur tijd voor nodig had om ze over te zetten, maar desnoods...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Formatteren is helemaal niet nodig.

Het programma Minitool partition wizard gebruik ik zelf niet en weet dus niet of je een vrije ruimte die helemaal achteraan staat kan bijvoegen aan de eerste partitie met die software.

Met AOMEI kan het wel.

Hoe je AOMEI kan downloaden en installeren lees je in deze link.

Hoe je de vrije ruimte kan toevoegen aan je eerste partitie lees je hier

Zelf heb ik ook even een kleine vrije ruimte (500MB) aangemaakt en je de afbeeldingen hieronder geplaatst.

Ik heb dus 500 MB vrije ruimte die ik wil toevoegen aan de D.

post-23245-1417705984,201_thumb.jpg

In AOMEI ziet het er zo uit.

post-23245-1417705984,2401_thumb.jpg

Selecteer de vrije ruimte en ga naar Partition en dan klik je op Merge Partitions.

post-23245-1417705984,2787_thumb.jpg

Selecteer de vrije ruimte ( is normaal gezien al gebeurd) en de partitie waaraan je die vrije ruimte wil toevoegen.

post-23245-1417705984,312_thumb.png

In het volgende scherm zie je hoe je schijf er gaat uitzien na de bewerking ( 1).

De bewerking die gaat uitgevoerd worden (2).

Klik als alles naar wens is op Apply.

post-23245-1417705984,3503_thumb.jpg

Je kan nog eens de instellingen controleren en klik dan op proceed.

post-23245-1417705984,3837_thumb.jpg

Klik nog op Ja.

post-23245-1417705984,4144_thumb.jpg

Mijn 500 MB vrije ruimte is toegevoegd aan de D.

post-23245-1417705984,4303_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de hulp. AOMI biedt zeker meer mogelijkheden dan Minitool Partition. Doch jammer, ook hiermee wil het niet lukken.Zie printscreens

De vrije plaats wordt niet meer vermeld na "Merge Partition" en partitie "O" - "Windows 8 system" bij "M" te voegen, maar nergens nog melding van de vrije ruimte "unallocated space". Als ik dan toch "proceed" probeer, begon de data van "O" zich bij "M" te voegen (en zou meer dan 3 uren duren...) voor zover ik dat kan zien en heb ik de actie beëindigd. Drie uren is ook de tijd die de ITunes nodig hebben om van de ene naar een andere HD gekopiëerd te worden...

post-42414-1417705984,6716_thumb.jpg

post-42414-1417705984,6947_thumb.jpg

post-42414-1417705984,7237_thumb.jpg

post-42414-1417705987,1837_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doch jammer, ook hiermee wil het niet lukken.Zie printscreens

Voor zover ik het zie zal dat wel lukken.

Het is normaal dat je de vrije ruimte niet meer ziet, als je de afbeeldingen uit mijn bericht goed zou gevolgd hebben zou je het zien ( zie afbeelding 5).

Maar het is jouw keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.