Ga naar inhoud

PC crasht voortdurend


Babette

Aanbevolen berichten

Mijn PC crasht de laatste dagen voortdurend. Ik krijg dan bluescreens. De BCCode van de onverwachte fout in Windows is 124. De PC crasht op willekeurige momenten: tijdens het gamen, maar ook als ik gewoon op het bureaublad zit. De PC formatteren heeft niet geholpen. Wat kan ik nog doen of is dit een hardware probleem ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je meer informatie? Een langere foutcode, bestandsnaam,...?

Doe even het volgende:

Download Blue screen view.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bug check string: (Leeg)

Bug check code: 0x00000124

Caused by driver: hal.ddl

De crashes komen sinds enkele dagen meer en meer voor. De PC is niet nieuw.

Overheating ligt ook niet meteen voor de hand aangezien de PC meestal bij de eerste opstart al meteen (nog voor het bureaublad te zien is) een BSOD krijgt.

EDIT:

De PC hield het naar mijn verbazing erg lang uit. Ik downloadde Skype, startte het op en kreeg meteen weer die BSOD. Nu een andere foutmelding:

Bug check string: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Bug check code: 0x00000a

Caused by driver: ntoskrnl.exe

aangepast door Babette
Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc is niet nieuw zeg je. Staat windows 7 al lang op deze pc geïnstalleerd? Kan je even een overzicht geven van de hardware in je pc?

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

hal.dll en foutcode 0+124 wijzen vaak op een probleem met de hardware. Heb je onlangs nieuwe hardware geïnstalleerd(grafische kaart, netwerkkaart, ....) Zo ja, heb je dan ook de meest recente drivers gedownload van de website van de fabrikant?

aangepast door Jürgen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 staat toch al wel enige tijd (+- 6 maanden) op de PC.

Onlangs wou ik een spel testen, maar ik kon dit niet opstarten. Ik dacht dat het aan mijn drivers van de videokaart lag, dus ik trachtte deze te downloaden. Ik ben echter niet vertrouwd met Radeon-videokaarten (Heb altijd nVidia gehad). Na een tijdje kwam er steeds een melding dat er een driver niet compatibel met het systeem was en dat deze werd geblokkeerd. Het gaf me nooit problemen en ik wist ook niet precies welke driver de fout veroorzaakte. Die melding heb ik dan zo'n 2 weken gehad en toen begon de miserie.

Hier is de link: http://speccy.piriform.com/results/9SmykA2MVFUhVarjCvv5crX

Edit: De goede drivers voor de videokaart installeren heeft geen enkel effect. PC blijft crashen.

aangepast door Babette
Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe staat het met de drivers van de andere hardware?

Download Device Doctor.

Zorg bij de installatie dat je de optie voor het installeren van de Ask-toolbar uitzet!

Start het programma op.

Klik nu op "Begin scan".

Na het scannen zal je een overzicht krijgen van de drivers die een update kunnen gebruiken.

Om de drivers te installeren klik je op "Download driver". Je zal worden doorverwezen naar de website van Device Doctor.

Download het zip-bestand en pak het uit.

Om de drivers te installeren doe je het volgende:

Ga naar apparaatbeheer.

Open het onderdeel waarvan je de drivers wil installeren. Klik hiervoor op het pijltje.

Klik met de rechtermuisknop op het apparaat en kies voor de eerste optie "stuurprogramma bijwerken".

In het volgende venster kies je voor de optie "zoeken naar drivers op mijn pc"

Blader nu naar de map waar je het installatiebestand van de drivers hebt uitgepakt.

Start daarna de installatie door op volgende te klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.