Ga naar inhoud

PC hapert en valt uit


TylerD

Aanbevolen berichten

Hoi mensen,

De laatste tijd valt m'n pc zonder verwittiging of BSOD uit. Er verschijnen dan gekleurde strepen op het scherm en hij herstart gewoon. In het gebeurtenissenlogboek zie ik dan telkens een fout met event-id 41 staan, wat niet echt helpt natuurlijk... Ik heb al geprobeerd m'n audio- en videodrivers te updaten, maar dat schijnt het probleem niet op te lossen.

Naast de reboots hoor ik ook vaak haperingen terwijl bijv. Spotify of andere muziek (media player) aan het spelen is. Het beeld kan ook af en toe es haperen bij bijv. een videospel. Het komt dus niet in één bepaald programma voor.

In het gebeurtenissenlogboek zie ik tal van andere fouten, zoals event-ID 46 (volmgr - Crashdumpinitialisatie is mislukt!) of event-ID 3 De sessie ReadyBoot is beëindigd door de volgende fout: 0xC0000188. Die fouten komen echter niet op hetzelfde moment van de haperingen voor.

Is dit een softwareprobleem of een hardwareprobleem van bijv. de harde schijf?

Mijn systeem:

Windows 7 Pro 64-bit

Processor Intel® Core i5-2500 CPU @ 3.30GHz, 3301 MHz, 4 core('s), 4 logische processor(s)

RAM 8,00 GB

INTEL SSDSA2CW080G3 ATA-HD

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo TylerD,

De code 41 in de eventlog wil gewoon zeggen dat Windows niet normaal werd afgesloten, wat dus klopt want het systeem crashtxD.

Hier kunnen vele oorzaken voor zijn, het enige dat ik zo op eerste zicht zie is dat de oorzaak waarschijnlijk richting netwerk of processor moet gezocht worden.

Zou je het volgende eens kunnen uitvoeren ?

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weinig speciaals te vinden zo op het eerste zicht.

Omdat het probleem zich manifesteert op de monitor zou ik dit eens eerst nakijken :

De kabelverbinding met de monitor, een slecht contact kan storing veroorzaken maar ook je PC doen afslaan door een kortsluiting.

Probeer eventueel eens met andere kabel.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.