Ga naar inhoud

PC start niet op.


roald 6

Aanbevolen berichten

PC heeft een weekje uitgestaan, ook stroom eraf, door vakantie.

Ik wil hem terug opstarten en hij vraagt een CD-Rom

Die heb ik niet, vista is wel legaal.

Ik start PC terug op en klik op F2 voor Bios setup om te zien welke Disk als first staat, en dat is CD-Rom

Ik verander het naar hard disk en daar zie ik ook staan: Boot order device: Enabled dit verander ik naar disabled, Start opnieuw op dan krijg ik :

Verifying DMI Pool Data .....

Disk Boot Failure, insert system disk and pres enter

Dus start niet verder op

Opnieuw een herstart en ik klik op F8 to Display Boot order

In het Boot menu staat:

Removable

Hard disk

CD rom

Network

Ik enter op Hard disk en krijg een volgend scherm

USB-HDDO:

USB-HDD1: deze 2 zijn de externe harde schijven

SCSI-O: P1-ST3500830AS -------> hier klik ik op en pc start weer normaal op.

Maar telkens als ik de pc wil opstarten moet ik dit weer allemaal (F8) overlopen

Ditzelfde heb ik ook in de Bios setup gezien en ook SCSI aangeklikt en opgeslagen maar dit gaf geen resultaat

Wat ik ook heb moeten doen bij de eerste opstart van pc en in Bios setup is de datum en tijd opnieuw instellen

Heeft er iemand een idee wat het kan zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

en daar zie ik ook staan: Boot order device: Enabled dit verander ik naar disabled,

Waarom schakel je dat uit?

Zet alle instellingen terug zoals ze stonden.

Zet wel eens je harde schijf als first boot en cd-rom als tweede. Wat levert dat op?

Best laat je ook eens controleren of het batterijtje op je moederbord niet aan vervanging toe is omdat datum en tijd niet kloppen en je daardoor die problemen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey clarkie

Ik heb overal hard disc gezet zowel first, second als third boot en dat leverde niets op, hij blijft dan achter een cd rom vragen

en als ik dat verander dan krijg ik dit:

Verifying DMI Pool Data .....

Disk Boot Failure, insert system disk and pres enter

Een keer dat de tijd ingesteld is blijft die goed staan, tot ik PC afkoppel van de stroom dan moet ik opnieuw instellen.

Dit: SCSI-O: P1-ST3500830AS staat ook in Bios setup (F2) en dat levert ook niets op, het werkt alleen als ik op F8 klik.

Voor mij is het ook een raadsel waarom dit kan na een weekje uit staan.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.