Ga naar inhoud

pc start niet op


Aanbevolen berichten

dag beste mensen allemaal,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.

als ik mijn pc opstart krijg ik een foutmelding:

-" STOP: c000021(onjuiste controlesom kopie)

Kopie urlmon.dll is mogelijk beschadigd. De controlesom komt niet overeen met de berekende controlesom."

ik heb even opgezoekt en urlman.dll is een deelprogramma van windows dacht ik. ik kreeg deze foutmelding nadat windows een automatische update heeft gehad en autmatisch had heropgestart ( bij de heropstarting kreeg ik steeds deze fout)

verdere info:

-pc was hele tijd buiten gebruik

-windows xp

- de dvd speler was niet aangeschakeld ( in kast liggen draden los maar weet niet of dit zo moet of niet)

- de pc werkte voor de update wil nog vlotjes...

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen dit probleem op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

veiligheidsmodus is toch gelukt ( dacht dat het f 11 was, maar was f8 natuurlijk)

ik ga nu proberen systeemherstel uit te voeren...

ik laat jullie het resultaat wel weten.

ps: ik weet niet welke update het was.

het was een automatische update die automatisch mijn systeem heropstarten na 5 minuten

edit: als ik in veiligheidsmodus opstart krij ik opnieuw de zelfe foutmelding...

eerst valt toetsenbord en muis uit en dan verschijnt de foutmelding steeds opnieuw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Makkelijkste zal zijn een XP repair te gaan uitvoeren.

Zorg dat je DVD speler of CD-rom werkt (aangesloten is)

Als je een update naar SP3 al gedaan hebt, moet je eerst je oudere versie van je XP cd slipstreamen met SP3.

Daarna kan je een Repair uitvoeren. (niet opnieuw installeren en geen Repair met F2 uitvoeren)

Al je programma's blijven behouden en je instellingen.

Je moet alleen de automatische updates terug inschakelen en nagaan of hij ze nog uitvoert dan. Soms download hij ze nog wel maar mislukken de installaties ervan.

Maar dat is dan een ander probleem om op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.