Ga naar inhoud

PC valt na een tijd uit Winsys32 ontbreekt


Jerredk

Aanbevolen berichten

Beste,

Een vriend van mij is een leek met computers en kocht enkele jaren geleden een computer over van iemand anders, zonder bijgevoegde CD's.

Nu ervaart de computer problemen: bij het opstarten gaat alles nog, eens inlogt op een account hebt je +- 2 minuten voor de PC uitvalt en zichzelf herstart.

Men krijgt een error bij het opstarten C:\WINDOWS\inf\Winsys32.exe ontbreekt. Het probleem sleept naar eigen vertellen al vier maand aan en is nu de laatste dagen fataal geworden waardoor het werken op de computer niet meer gaat.

Echter is de tijd op dat je kan besteden op de computer zo kort, dat ik ook niet kan zoeken naar gegevens. Hij heeft namelijk zelf geen flauw idee wat voor PC hij heeft en de specificaties. Je kan deze vinden in de computer zelf, maar open vijzen lijkt me niet echt een goed idee.

Ik heb verschillende opties geprobeerd, maar de opties in het begin als je bij het Windows scherm de nodige combinaties indruk zijn bitter weinig, zo kan je bijna niets veranderen en ziet het er allemaal vrij louche uit.

Eveneens als ik enkele malen op F8 druk en daarna een CD wil booten, werkt deze ook maar half, hij heeft namelijk enkel nog een CD van Windows 95 en 98 - de PC zelf is XP, of deze legaal is is mij al een groot vraagteken.

Is het eventueel mogelijk iets van oplossingen te hebben ? Hij heeft geen andere CD's, dus zelf als ik een legale Windows ga kopen en deze herinstalleer, vrees ik dat het een hopeloze zoektocht wordt naar de nodige Drivers of is dit wel allemaal te doen ?

En zoja, hoe herinstalleer ik dan de computer, gewoon F8 drukken enkele malen en daarna de CD booten en wijst het zich dan uit ? Want bij de 98's kreeg ik vrij weinig reactie.

In de instellingen zelf gaan, als ingelogde user, is vrijwel uitgesloten omdat je maar twee minuten hebt.

Ik heb eveneens via command prompt: chkdsk gedaan, maar de PC valt ook hier altijd uit in het midden van de controle wat me dus niet verder helpt.

Ook een system restore point heeft geen zin, deze zijn er namelijk maar vanaf juni en toen was het probleem er ook al.

Als iemand me kan helpen, graag reactie :D!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier wel om een Trojan-besmetting ... die Winsys32.exe is geen geldig Windows-bestand. Je zal dus - op één of andere wijze - eerst dit virus moeten wegnemen.

Download HiJackThis. Kan dit niet via de besmette PC, dan zal je dat via een andere PC moeten doen en overbrengen via USB.

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Scan".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Bedankt voor je antwoord. Echter is het zo goed als onmogelijk het op de PC zelf te doen, buiten als het minder als twee minuten kost.

Is het mogelijk dit via de F8 toets te doen, dan de USB aan te klikken en vervolgens de EXE te draaien ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.