Ga naar inhoud

PC valt uit tijdens gamen


WebGhosT

Aanbevolen berichten

hallo,

Mijn PC valt uit na een paar minuten gamen, Als ik de PC dan weer heropstart, valt hij terug uit vanaf ik mijn buroscherm zie , ik heb al vanalles geprobeerd.

mijn vorige hd was gecrasht dus heb ik achter een andere HD (Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS 500GB) geweest eerst heb ik er vista op gezet, na een paar minuten gamen valt de PC uit, dan heb ik geformateerd en winxp home opgezet en nu terug hetzelfde probleem...

(mijn Voeding -> Ultra Power SD-T550PP Turbo 550W)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 15:03:19, on 29/12/2008

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16762)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program Files\Ad-Aware\aawservice.exe

C:\Program Files\AlienGUIse\wbload.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE

C:\WINDOWS\ALCWZRD.EXE

C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe

C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe

C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE

C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

F:\Steam\Steam.exe

C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe

C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe

C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

C:\Program Files\Internet Download Manager\IEMonitor.exe

C:\Program Files\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe

C:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = The Internet Movie Database (IMDb)

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = MSN.com

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Live Search

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Live Search

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = MSN.com

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

O2 - BHO: IDM Helper - {0055C089-8582-441B-A0BF-17B458C2A3A8} - C:\Program Files\Internet Download Manager\IDMIECC.dll

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: Java Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll

O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.0.926.3450\swg.dll

O2 - BHO: Google Dictionary Compression sdch - {C84D72FE-E17D-4195-BB24-76C02E2E7C4E} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_219B3E1547538286.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Program Files\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll

O3 - Toolbar: &Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll

O4 - HKLM\..\Run: [iMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32

O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\System32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC

O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\System32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName

O4 - HKLM\..\Run: [snelkoppeling naar eigenschappenvenster voor High Definition Audio] HDAudPropShortcut.exe

O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Program Files\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe

O4 - HKCU\..\Run: [iDMan] C:\Program Files\Internet Download Manager\IDMan.exe /onboot

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [steam] "F:\Steam\Steam.exe" -silent

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O8 - Extra context menu item: Download All Links with IDM - C:\Program Files\Internet Download Manager\IEGetAll.htm

O8 - Extra context menu item: Download FLV video content with IDM - C:\Program Files\Internet Download Manager\IEGetVL.htm

O8 - Extra context menu item: Download with IDM - C:\Program Files\Internet Download Manager\IEExt.htm

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {1E54D648-B804-468d-BC78-4AFFED8E262E} (System Requirements Lab) - http://www.nvidia.com/content/DriverDownload/srl/3.0.0.0/srl_bin/sysreqlab3.cab

O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Program Files\Ad-Aware\aawservice.exe

O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe

O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jqs.exe

O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset - C:\Program Files\Eset\nod32krn.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe

--

End of file - 6590 bytes

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn PC Hardware

-----------------

Monitor : Neovo (Zwart) "19 F-419

VideoKaart : Nvidia G-Force NX 6800 Extreme 256MB DDR3

Moederbord : DFI Lan Party 925 X-T2 P4 DDR2 FSB800 A&L ATX Motherboard MB-LP-925 X

Processor : Intel Piv 660 3.6Ghz 2048kb Socket 775 800FSB Boxed With Cooler

Voeding : Ultra Power SD-T550PP Turbo 550W Dual Fans For Powerfull Ventilation True Silent

HD Master : Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS 500GB

DVD-Writer : Sony DVD RW DRU-190S

Server Case : Thermaltake Armor VA8000SWA ATX/BTX Ready Case(Silver)No Power Supply CA-8000SWA

HD Slave : SATA-Maxtor 300gb 7200 rpm 16mb cached x2

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo WebGhosT

de drivers van de Nvidia G-Force NX 6800 Extreme 256MB DDR3

zullen wel up to date zijn aangezien je de pc opnieuw heb opgezet

ik weet niet of het een zwaar spel is wat je speelt maar ik neem aan dat het niet tijdens mijnenveger is

dit is een site waar je kan kijken of de pc het spel wel aan kan

Can You RUN It?

het zou ook heel goed de voeding kunnen zijn die niet helemaal lekker meer is (een voeding testen ik heb helaas geen idee)

maar ook stof in de videokaart of de voeding waardoor de boel te warm word

en een slecht of defect ramm geheugen doet soms rare dingen

ik hoop dat je iets aan deze info heb

mvg carp

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo WebGhosT

de drivers van de Nvidia G-Force NX 6800 Extreme 256MB DDR3

zullen wel up to date zijn aangezien je de pc opnieuw heb opgezet

ik weet niet of het een zwaar spel is wat je speelt maar ik neem aan dat het niet tijdens mijnenveger is

dit is een site waar je kan kijken of de pc het spel wel aan kan

Can You RUN It?

het zou ook heel goed de voeding kunnen zijn die niet helemaal lekker meer is (een voeding testen ik heb helaas geen idee)

maar ook stof in de videokaart of de voeding waardoor de boel te warm word

en een slecht of defect ramm geheugen doet soms rare dingen

ik hoop dat je iets aan deze info heb

mvg carp

ik heb juist wat op Delta Force - Black Hawk Down gespeeld zonder problemen,

maar als ik counterstrike, counterstrike source speel valt de PC uit :(

en mijn PC kan gemakkelijk cs:source aan kheb het juist gecheckt via "Can You RUN It?" kan het aan mijn internet instellingen liggen ofzo ? :)

mvg WebGhosT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in de richting kijken van de temperatuur.

Download een programmatje zoals Everest waarmee je de temperatuur kan uitlezen.

Of neem Hwmonitor(mijn favoriet, kan je hoogste waarden en min waarde aflezen), game dan totdat de pc uitvalt en kijk de temps na.

Post even hier hoe warm alles word.

Smijt die pc anders eens open, en ontdoe alles van stof(wel geen kabels enzo gaan uittrekken als je niet weet waarvoor ze dienen;-))

Ik zou Counterstrike source ook proberen te spelen op de laagst mogelijke isntellingen. Want zó gemakkelijk kan je pc dat nu ook weer niet;-)

Als dat allemaal niet werkt zou ik naar de voeding gaan kijken.

Ik denk dat dit een B/C merk is(correct me if i'm wrong) en die kunnen soms rare kuren hebben.

Maar dit moet je pas op het einde proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download een programmatje zoals Everest
Mooi uitgelegd, maar vind het eens,
weet je soms dingen die ik kan proberen
Ja en sorry als mijn opmerking wat te grof overkomt, maar dit moet eruit. Wat minder knoeien met je PC zou ik zeggen. Besturingssystemen installeren, verwijderen, terug een ander besturingssysteem enz.....

Het probleem is hier duidelijk te wijten aan de Grafische kaart. Als ik het type bekijk word die onvoldoende gekoeld voor je game dat je wil spelen.256 MB lijkt me ook trouwens nogal weinig voor je game. Is je PC kast binnenin voldoende gekoeld. Welke PC kast heb je, een volledig gesloten of eentje met verluchting.

mijn vorige hd was gecrasht

Ik denk dat jouw nieuwe het ook niet lang zal doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi uitgelegd, maar vind het eens,

Ja en sorry als mijn opmerking wat te grof overkomt, maar dit moet eruit. Wat minder knoeien met je PC zou ik zeggen. Besturingssystemen installeren, verwijderen, terug een ander besturingssysteem enz.....

Het probleem is hier duidelijk te wijten aan de Grafische kaart. Als ik het type bekijk word die onvoldoende gekoeld voor je game dat je wil spelen.256 MB lijkt me ook trouwens nogal weinig voor je game. Is je PC kast binnenin voldoende gekoeld. Welke PC kast heb je, een volledig gesloten of eentje met verluchting.

Ik denk dat jouw nieuwe het ook niet lang zal doen

Mijn PC Hardware

-----------------

Monitor : Neovo (Zwart) "19 F-419

VideoKaart : Nvidia G-Force NX 6800 Extreme 256MB DDR3

Moederbord : DFI Lan Party 925 X-T2 P4 DDR2 FSB800 A&L ATX Motherboard MB-LP-925 X

Processor : Intel Piv 660 3.6Ghz 2048kb Socket 775 800FSB Boxed With Cooler

Voeding : Ultra Power SD-T550PP Turbo 550W Dual Fans For Powerfull Ventilation True Silent

HD Master : Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS 500GB

DVD-Writer : Sony DVD RW DRU-190S

Server Case : Thermaltake Armor VA8000SWA ATX/BTX Ready Case(Silver)No Power Supply CA-8000SWA

HD Slave : SATA-Maxtor 300gb 7200 rpm 16mb cached x2

mijn systeem is voldoende gekoeld, er zitten 4 coolers in 2 grote en 2 kleine

Plaatjesupload.nl :: Gratis Plaatjes en Foto's Uploaden - Upload Plaatjes

ik heb zo'n 2 jaar zonder problemen op cs:source gespeeld

toen was mijn schijf gecrasht en sinds ik die nieuwe heb, valt mijn pc altijd uit bij counterstrike, als ik op Delta Force Black Hawk Down speel valt hij niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi uitgelegd, maar vind het eens,

Ik ga er wel vanuit dat je een woord kan intypen op google;-) trouwens de TS heeft het wel gevonden, want hij heeft een plaatje van Everest.

Ja en sorry als mijn opmerking wat te grof overkomt, maar dit moet eruit. Wat minder knoeien met je PC zou ik zeggen. Besturingssystemen installeren, verwijderen, terug een ander besturingssysteem enz.....

Het probleem is hier duidelijk te wijten aan de Grafische kaart. Als ik het type bekijk word die onvoldoende gekoeld voor je game dat je wil spelen.256 MB lijkt me ook trouwens nogal weinig voor je game. Is je PC kast binnenin voldoende gekoeld. Welke PC kast heb je, een volledig gesloten of eentje met verluchting.

Waar baseer jij je op?

En besturingsysteem erop zetten behoord neit to knoeien.

Je formateerd toch, dan is ales terug proper.

En hoe weet jij dat het 100% de grafische kaart is?

Eén game werkt wel, de andere niet, dus het hoeft niet aan de grafische kaart te liggen.

256Mb voor een grafische kaart is meer dan genoeg, een HD4870(wat toch een redelijke high-end kaart is) heeft 512mb, dus daar zit het probleem niet.

Sorry maar dat moest ik nog even zeggen.

@Webghost: Je temperaturen zien er goed uit, alleen de ACPI ziet er nogal warm uit 98°

Zijn de temperaturen gemeten direct na het gamen?

Maar het ligt niet aan de temps aangezien je een goed gekoelde pc hebt.

Heb je de nieuwste drivers voor je grafische kaart?

Probeer de instellingen van CSS zo laag mogelijk te zetten, lage resolutie etc alles op low.

Als het dan goed werkt zonder vastlopen, schroef je de instellingen omhoog als het dan nog goed loopt dan doe je wat naar boven.

Als CSS niet goed draait op allerlaagste instellingen, zou ik je grafische kaart proberen te testen in een andere pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.