Ga naar inhoud

Plots Heel Traag bij het opstarten!


blockman

Aanbevolen berichten

Hey, Ik heb een Windows Vista (32-bit)

Gisteren ging alles nog goed met mijn pc. Alles ging perfect. Maar vandaag start ik mijn pc op, en alles ging goed. Tot als de pc bij het scherm kwam waar je je wachtwoord moet intikken om op een account in te loggen. Als je dan op een toets drukt/muis beweegt hangt de pc vast. Als je dan even wacht (10 minuten) is de pc heel traag. Dan kun je op het toetsenbord je wachtwoord intikken en enter drukken en een 20-30-tal seconden later zie je de bolletjes op het scherm(in het wachtwoordbalkje) verschijnen. Dan komt er welkom op te staan, zoals normaal. Maar het duur heel lang voordat het naar bureaubladvoorbereiden gaat. Na bureaublad voorbereiden (wat ook lang duurt) wordt het zwart scherm 5-15 minuten later wanneer het nog altijd zwart scherm is, begint the pc ineens af te sluiten.

Als ik de pc in veilige modus opstart, werkt hij perfect. (Dus ik vermoed dat het aan 1 van de opstartprogrammas ligt). Ik heb al een avast virus-scan gedaan. Het had 5 geinfecteerde bestanden gevonden, en heeft ze verwijdert. Maar het probleem is nog altijd niet opgelost.

Kan iemand mij helpen mij van die probleem te verlossen?

Alvast Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Download HijackThis. (klik er op)

De download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere PC en het bestand met een USB-stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden. Dit kan je HIER doen.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map. De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken en hij begeleidt jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.5

Scan saved at 11:34:56, on 10/08/2013

Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)

MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16496)

Boot mode: Safe mode with network support

Running processes:

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe

C:\HiJackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = MSN NL: Hotmail, Outlook, Skype, Messenger, het laatste nieuws, entertainment en meer!

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = MSN NL: Hotmail, Outlook, Skype, Messenger, het laatste nieuws, entertainment en meer!

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = MSN NL: Hotmail, Outlook, Skype, Messenger, het laatste nieuws, entertainment en meer!

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: Java Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\ssv.dll

O2 - BHO: avast! Online Security - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll

O3 - Toolbar: avast! Online Security - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui

O4 - HKCU\..\Run: [sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun

O4 - HKCU\..\Run: [skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /minimized /regrun

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')

O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics

O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL

O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\Windows\system32\browseui.dll

O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe

O23 - Service: Google Update-service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe

O23 - Service: NVIDIA Update Service Daemon (nvUpdatusService) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVIDIA Update Core\daemonu.exe

O23 - Service: Skype Updater (SkypeUpdate) - Skype Technologies - C:\Program Files\Skype\Updater\Updater.exe

O23 - Service: NVIDIA Stereoscopic 3D Driver Service (Stereo Service) - NVIDIA Corporation - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\3D Vision\nvSCPAPISvr.exe

--

End of file - 3985 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kape, ik probeerde vandaag de herstelpunten te vinden. Maar ik denk niet dat je die kan gebruiken in safemode. Of vergis ik mij.

Ik heb al op het internet zitten zoeken waar je de herstelpunten kunt vinden maar bij die locaties staat niks over herstelpunten in mijn computer.

Ik denk ook niet dat het over een virus gaat, het gaat over de software zelf. Ik heb al een paar dingen gevonden die misschien ook nuttig zijn voor jullie.

Alvast bedankt

Ik heb in de logboek gekeken van windows systeem, en er gebeurde een paar fouten bij de tijdstip van opstarten:

DCOM kreeg foutmelding '1084' bij het starten van de ShellHWDetection-service met de argumenten '' om de server

{DD522ACC-F821-461A-A407-50B198B896DC} te starten

DCOM kreeg foutmelding '1084' bij het starten van de EventSystem-service met de argumenten '' om de server

{1BE1F766-5536-11D1-B726-00C04FB926AF} te starten

DCOM kreeg foutmelding '1068' bij het starten van de fdPHost-service met de argumenten '' om de server

{145B4335-FE2A-4927-A040-7C35AD3180EF} te starten

DCOM kreeg foutmelding '1084' bij het starten van de WSearch-service met de argumenten '' om de server

{9E175B6D-F52A-11D8-B9A5-505054503030} te starten

DCOM kreeg foutmelding '1084' bij het starten van de WSearch-service met de argumenten '' om de server

{7D096C5F-AC08-4F1F-BEB7-5C22C517CE39} te starten

De Computer Browser-service is afhankelijk van de Server-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:

Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

De volgende opstartstuurprogramma's zijn niet geladen:

aswRvrt

aswSnx

aswSP

aswTdi

aswVmm

spldr

Wanarpv6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, Kape,

bedankt. Spijtig genoeg moest mijn broer er gisteren voor werk op zijn. Daarom heb ik windows maar rap hergeinstalleerd. (Al voor de derde keer op mijn pc, heb ook al andere problemen meegemaakt met mijn pc). Ik heb net gekeken, en als ik in safemode avast verwijder, komen de herstelpunten zichtbaar. Goed dat ik dit weet voor de volgende keer.

Hartelijk bedankt om mij te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.