Ga naar inhoud

Primaire partitie maken + andere schijf formateren


Kekesly

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik had namelijk Vista op een partitie staan, en ik heb Windows 7 nu op een andere partitie geinstalleerd. Nu ik mijn programma's enz... niet meer nodig had van Vista. Heb ik besloten deze partitie te formateren. Maar het lukt mij echt niet.

Iedereen zegt dat ik gewoon Windows7 zou moeten heinstalleren. Maar daar heb ik echt geen nut aan. Er zou toch een manier moeten zijn.

Hier een paar screenshots

probleem1.jpg

probleem2.jpg

In geval men meer screenshots nodig heeft. Gelieve mij het te melden.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De properste manier is toch om je Win 7 volledig opnieuw te installeren en bij het installatieproces alle partities te formateren en eventueel te wijzigen.

Ja oké maar dat wil ik (en ik denk Kekesly ook) vermijden, tenzij er echt geen andere oplossing is...

Formateer je met windows zelf?

Anders eens proberen met een ander programma ( of in dos-omgeving? )

Zoals je ziet formateert hij via windows zelf ja, en ik ook... Bij mij is het probleem dan nog eens dat Vista op een ~200GB partitie staat en Win7 op een 80GB partitie. Voor ik begon met Win7 te installeren had ik in Vista een 80GB partitie gemaakt, speciaal voor Win7 daarop te installeren (en na de installatie dan de Vista-partitie te formatteren), maar nu er op de 80GB partitie Win7 opstaat, kan ik die 200GB partitie dus niet formatteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja oké maar dat wil ik (en ik denk Kekesly ook) vermijden, tenzij er echt geen andere oplossing is...

Zoals je ziet formateert hij via windows zelf ja, en ik ook... Bij mij is het probleem dan nog eens dat Vista op een ~200GB partitie staat en Win7 op een 80GB partitie. Voor ik begon met Win7 te installeren had ik in Vista een 80GB partitie gemaakt, speciaal voor Win7 daarop te installeren (en na de installatie dan de Vista-partitie te formatteren), maar nu er op de 80GB partitie Win7 opstaat, kan ik die 200GB partitie dus niet formatteren...

Ja, ik heb het opgegeven ik vond het niet. Maar als iemand er een antwoord op vind, zou ik het wel graag willen weten. voor in de toekomst eventueel!

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Probeer het eens met Partition Wizard.

Kies voor de gratis Home edition om te installeren (bovenaan) of voor de bootable CD versie (onderaan). De bootable CD versie moet je eerst op cd branden en dan opstarten vanaf de cd.

Met Partition Wizard kan je partities en schijven formatteren in FAT32 of NTFS, partities vergroten, verkleinen, samenvoegen, creëren, omzetten van FAT32 naar NTFS of omgekeerd.

Als je hierbij hulp nodig hebt, vraag het gerust; wij zijn er om te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.