Ga naar inhoud

Printer usb 2.0 werkt niet op usb 3.0


wes45

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik probeer eventjes mijn probleem te schetsen.

Heb een nieuwe laptop met daarop windows 8. Nu wil ik mijn ouder nog goed werkende printer hp psc1417 all in one printer aansluiten aan de laptop. Drivers werkten hier niet op dus nieuwe drivers gedownload.

Installatie enkele keren opnieuw moeten doen maar nu is het volgens mij gelukt.

Nu als ik mijn usb van de printer wil aansluiten krijg ik de melding

"samengesteld usb- apparaat is een verouderd usb-apparaat en functioneert mogelijks niet enz...."

Heb een foto van de melding zie link. Sorry maar foto staat op zijkant.

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/22/sgz0.jpg

Ook kan je zien op onderliggend scherm dat stuurprogramma niet beschikbaar is.

Wat ik wel vreemd vind.

Weet iemand of hier een oplossing voor is?

Alvast bedankt.

Mvg Wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en je nieuwe pc heeft alleen maar usb3 poorten of heb al zoals aangeraden een usb2 geprobeerd? dat zou op zich geen probleem moeten zijn, want usb is achterwaarts compatibel.

als er staat dat stuur pogramma niet aanwezig is, zul je het echt dáár moeten zoeken.

goede volgorde aangehouden bij installeren van drivers: dus éérst de software en de printer pas aangesloten toen de software daarom vroeg? dat luistert meestal erg nauw...!

maar vertel eens: welke windows heb je? en 32 of 64 bit? en heb je gechecked op de hp site of er inderdaad geschikte drivers zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad heeft mijn laptop enkel deze 3.0 usb poorten.

Drivers komen van hp zelf en zouden normaal de juiste moeten zijn voor mijn windows 8 64 bit.

De vorige keer dat ik het probeerde bleef mijn pc lopen toen me gevraagd werd om de usb aan te sluiten van de printer. Dit probleem blijkt nog al eens voor te vallen had ik ergens gelezen.

Dus na opnieuw proberen was het me gelukt dacht ik.

Niet dus.

Mvg Wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.