Ga naar inhoud

Probleem met herstelschijven


denTony

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds anderhalf jaar een HP Pavilion Media Center PC m8000 met vista hierop. Nu zit het zo dat ik mijn c: partitie eens zou willen formateren en terug wil zetten naar de fabrieksinstellingen omdat er nogal veel "brol" opstaat en hij hierdoor nogal traag gaat.

Nu is het zo dat HP al enige tijd geen opstart cd meer bijlevert maar je deze zelf moet maken maar je dit slechts één keer kan doen. Het probleem is dat ik dit nog nooit heb gemaakt maar het programma waarmee je deze kan maken en controleert of je al één gemaakt hebt of niet, heeft aan dat ik dit wel al gemaakt heb. Ik kan dus geen herstelschijven meer maken en kan dus als ik mijn C: zou formatteren gewoon niks meer doen en heel mijn pc zou kapot zijn...

Je kan normaal wel zo'n set herstelschijven kopen bij HP zelf maar ik zie het niet zitten om hier geld aan te hangen gewoon omdat HP te lui is om een opstart cd erbij te steken en dat programma "liegt".

Verder is het wel zo dat ik op mijn pc een aparte partitie heeft die er standaard opstond met de naam D: recovery waarop blijkbaar een herstelpartitie staat (die beveiligd is) voor alles wat met het systeemherstel te maken heeft.

Nu mijn vragen: Is het mogelijk om op een andere manier toch zulke herstelschijven te maken of is het mogelijk dat als ik mijn C: zou formatteren om dan terug op te starten via mijn D: herstelpartitie.

Alvast Bedankt

Mvg,

Anthony

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.