Ga naar inhoud

Problemen met formateren PC


pvdb0402324

Aanbevolen berichten

Beste,

Door problemen (foutmeldingen van windows) had men mij aangeraden om mijn pc te formateren.

Daar ik een absolute leek ben op gebied van computers had men mij de nodige instructies gegeven:

De Computer opstarten, Booten met CD-rom van windows XP, en vervolgens de instructies volgen in het windows Setup menu.

Alles leek goed te gaan, ik kreeg het blauwe "windows setup scherm" te zien, en moest dan "enter" duwen indien ik windows wou installeren.

Het volgende scherm gaf mij echter een foutmelding.

Volgende foutmelding:

Setup kan geen vaste schijfsstations in uw pc vinden

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan. Druk F3 om af te sluiten.

Hierdoor kon ik dus nog niet eens beginnen met formateren, en werd ik verplicht de setup te beëindingen zonder oplossing.

Ik denk niet dat er een probleem is met mijn harde schijf aangezien mijn computer gewoon opstart zonder enig probleem.

Kan het een probleem zijn in mijn instellingen, zie ik iets over het hoofd als totale leek? Ik heb er alvast geen flauw idee van!

Hopende op een oplossing

PJVDB

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.