Ga naar inhoud

problemen met windows vista


Stits

Aanbevolen berichten

hallo,

sinds kort heb ik volgend probleem: ik ben een tijdje bezig met de pc en plots werken mijn muis en toetsenbord niet meer.

Dit gebeurt meestal wanneer ik op het internet aan surfen ben. Heb al gemerkt dat het dikwijls gebeurt wanneer ik een video bekijk via internet.

Het is ook al gebeurt tijdens het nemen van een backup naar een externe harde schijf.

Het enige wat ik kan doen is de pc manueel uitzetten. Wanneer ik dit doe start hij ook automatisch terug op.

Klink dit probleem jullie bekend in de oren?

graag hulp a.u.b.

groetjes,

Stits

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het onderstaande uitvoeren, liefst als je de PC reeds enige tijd gebruikt:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Asus,

bedankt voor uw reactie. Ik heb Speccy geinstalleerd maar tijdens de analyse valt valt mijn pc stil.

Indien ik de analyse uitvoer in veilige modus krijg ik een foutmelding en wordt Speccy gesloten.

Misschien handig om te weten: in veilige modus valt hij niet uit !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Speccy werkt sowieso niet in veilige modus.

Wat me opvalt is dat je PC uitvalt nadat ie enige tijd wordt gebruikt en belast...daarom denk ik dat de temperaturen wel eens de boosdoener kunnen zijn.

Hoe oud is je PC (laptop of desktop, graag merk en volledige type-aanduiding indien merk-PC) en werd hij ooit al eens ontstoft ?...

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte. Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze (klik er op) zeer duidelijke uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet van buiten hoe oud hij is . Ik zal dit straks eens bekijken (ben momenteel niet thuis).

Als de temperatuur de oorzaak zou zijn zou hij dan ook niet moeten stilvallen in veilige modus?

Met uitvallen bedoel ik dat het lijkt of alles bevriest. Scherm blijft staan en muis en klavier werken niet meer. Ik hoor wel dat de processor bezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hé Asus,

wegens tijdsgebrek heb ik gisteren pas mijn pc kunnen ontstoffen.

Amai, alle roosters zaten verstopt.

Heb de pc goed gereinigd maar het resultaat is niet positief.

Na het opstarten en inloggen viel hij terug stil, m.a.w. het beeld blijft staan en er verandert niets meer met enig verschil t.o.z. van voor het ontstoffen is dat de muis wel blijft werken maar ik kan niet meer opendoen of afsluiten.

Weet het niet meer.

Moet ik de pc volledig formateren?

groetjes,

Ivan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het onderstaande is een test om fouten op de harde schijf op te sporen, deze test start vanaf de cd.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.