Ga naar inhoud

Problemen na het installeren Service pack1


webmere

Aanbevolen berichten

Mijn PC (Dell Vostro 400 is verleden week helemaal opnieuw geïnstalleerd m.b.v. de herstel DVD. Na de installatie en het opzetten van al mijn programma's kwamen de updates van Vista via de automatisch alerts van Windows als mogelijke downloads. De meeste zijn inmiddels geïnstalleerd. Eergisteren is het service pack 1 geïnstalleerd. Dit duurde tamelijk lang. De computer moest opnieuw opgestart worden. Nou deze bleef hangen, kwam niet verder. Dit kon alleen opgelost worden door opnieuw een systeem herstel uit te voeren. Dit is inmiddels uitgevoerd. http://www.pc-helpforum.be/images/smilies/bawling.gif

Nu staat er weer een update van Windows klaar (SP1). Ik sta voor een dilemma, wel of niet uitvoeren? Ik twijfel met name over de huidige systeem configuratie. Het systeem is mogelijk niet stabiel. Met behulp van uw forum is het gelukt om een aantal drivers te downloaden (deze staan niet op de installatie disk van Dell).

Ik merk dat niet al mijn programma's goed werken. Zo is het programma Expression Encoder 3 behoorlijk in de war op het moment dat er met webcam een de functionaliteit als Screencapture wordt uitgevoerd. In eerste instantie werkt het. Daarna zonder enige aanleiding komt er een melding dat de webcam in gebruik is bij een andere toepassing. Dit is er vervolgens niet uit te krijgen.

Wat kan er de oorzaak van zijn dat SP1 niet waarmaakt wat er bij de omschrijving wordt beloofd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt niet om nog meer drivers te downloaden. Er zijn een aantal drivers die niet op het systeem gezet kunnen worden.

Nog 2 pogingen gewaagd om het service pack te installeren.

Na de opstart blijft het systeem handen op: !!0xc010001d11(\registry\machine\componts\direvedata...

Ik moest de computer weer opstarten met een systeem herstel...Zeer verwarrend vind ik dat er een graphicsdriver door dell wordt geadviseerd: intel G31/g33/Q33/Q35 graphics controller. Bij het installeren krijg ik de melding 'dit systeem voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van software" Dell geeft aan dat het beter is om het zo te laten en de Windows updater dan maar negeren , tja eigenlijk jammer

Het is wel zo dat op het moment van schrijven van dit bericht alles naar behoren functioneert. Ik denk er over om het zo te laten, maar heb er geen goed gevoel bij. http://www.pc-helpforum.be/images/smilies/boring.gif

Ik wil u bedanken voor de support in deze.http://www.pc-helpforum.be/images/smilies/smile.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als bij de PC een recovery DVD bijgeleverd is, kan het niet dat je pc instabiel is! Als je de recovery DVD van je PC gebruikt, heb je ineens ook de JUISTE drivers! Tenzij het een pc is die je zelf ineengestoken hebt...

Staan de drivers niet op de website van de fabrikant van de pc?

Probeer SP1 voor Vista handmatig te installeren. Hoe je dit doet, leest u op volgende website:

Windows Vista Service Pack 1 (SP1)

Scroll in die website naar onder, tot je hetvolgende titeltje tegenkomt "Het kan gelukkig ook met een stand-alone installatiebestand".

Dan moet je in die tekst ook kiezen welke bit versie van Windows je hebt: 32 of 64, klik dus in die tekst op de juiste.

Ik heb dit ook voorgehad, en bij mij lukte de automatische update niet maar wel de handmatige. Dus fingers crossed voor u !

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Via het standalone bestand lukte het helaas weer niet. De pc is opnieuw via systeem herstel opgestart.

De drivers die Dell aanbiedt voor deze Vostro 400 kunnen niet allemaal worden geïnstalleerd. De probleemgevallen heb ik op de attachment gedocumenteerd.

1) essentiele download: de Intel Graphics controller kan niet geinstalleerd kan worden. Hoe kan het zijn dat mijn (Dell) systeem niet aan de minimum eisen voldoet om dit uit te voeren?

2) Intel Matrix storage manager, daar staan installatie instructies beschreven die ik niet kan uitvoeren op deze pc (geen diskette station aanwezig). Geen idee of dit een must is!

Downloads_gedocumenteerd_niet gelukt.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van uw hardware .

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien,copieer nu die link en plak die in uw volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou deze 2 updates gewoon laten voor wat ze zijn

Voor je grafische kaart is er wel een nieuwe driver beschikbaar op de site van nVidia.

Voor de installatie van de SP kan je proberen of je SP2 kan installeren zonder eerst SP1 te hebben.

Als dit lukt, moet je SP1 niet meer installeren.

Dank voor de tip. De nieuwe driver is geinstalleerd, deze werkt goed. Ten aanzien van het installeren van SP2, dit lukt niet. Er wordt een melding gegeven dat

er eerst SP1 geinstalleerd moet worden. Ik denk dat ik de updates laat voor wat ze zijn. De pc werkt weer. Heel hartelijk dank voor de ondersteuning om dit voor elkaar te krijgen!:congrats:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.