Ga naar inhoud

Programma's starten niet op


bataille

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn computer. Ik heb onlangs een webcam met driver geïnstalleerd. Toen ik de computer opnieuw opstartte om te kijken of de webcam werkte, kreeg ik eerst de melding dat Windows niet opgestart kon worden, en of ik het volgens de meest recente werkende instellingen weer op wilde starten. Dat deed ik, en alles leek weer normaal.

Maar nu kan ik enkele programma's niet opstarten, zoals Firefox en MSN Messenger (stonden beide open toen ik de computer als laatste afsloot), maar andere programma's als Google Chrome weer wel. Het gekke is dat de programma's wel te zien zijn als je CTRL + ALT + DELETE doet en dan kijkt bij Process, maar niet te zien is op het scherm. En als de computer afsluit zie je opeens alles geopend worden dat je hebt aangeklikt maar aanvankelijk niet opende.

Heeft iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?

Veel dank!

[Dit topic stond al in Hardware, maar het past hier denk ik beter. Excuus.]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Systeemherstel lukt helaas niet omdat ik 'geen herstelpunten heb'.

Verwijderen lukt ook niet omdat het niet lukt om 'Schijfopruiming' via Bureau Accessoires te openen, net als dat het dus niet lukt om MSN of Firefox te openen. Of is er een andere manier om een programma te uninstallen?

---------- Post added at 23:47 ---------- Previous post was at 23:42 ----------

Dit is overigens de foutmelding (in dit geval van Google Chrome, maar van andere programma's zijn ze soortgelijk:

Chrome.exe - Beschadigd bestand

Het bestand of de map \Documents and Settings\Gebruiker\Local Settings\Apllication Data\Google\Chrome\User Data\Safe Browsing Bloom is beschadigd en onleesbaar. Voer het hulpprogramma CHKDSK uit.

Dit laatste heb ik gedaan, maar dat haalt niets uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er dik in dat uw schijf aan het begeven is maar het kan ook totaal iets anders zijn.

Probeer dit:

Start de computer op en druk de hele tijd op F8.

Je komt nu in veilig modus.

Ga nu naar de hardware en verwijdert de driver die je geinstalleerd hebt.

Indien het een programma was dan naar configuratiescherm \ programma\ en zoek dat programma en dan op verwijderen klikken.

Start de computer weer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

start alle programma's > bureau accessoires > Opdrachtprompt > rechts klikken, uitvoeren als administrator

typ in het zwarte venster: CHKDSK /F /R

je krijg dan de melding dat het niet mogelijk is omdat windows draait

wil je het uitvoeren bij volgende opstart?

Kies Ja door: J te typen.

Start de computer opnieuw op en laat het programma zijn werk doen.

Vind het toch maar vreemd door een driver te installeren dat uw hd nu naar de vaantjes zou zijn.

-+-+-+-+-+-+-+-

Kan je Vista niet opstarten van DVD?

Kies daarna taal en toetsenbord indeling en vervolgens herstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, hartstikke bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik heb de computer echter toch weggebracht en door een professioneel iemand na laten kijken. Alles werkt inmiddels weer.

Eén klein dingetje nog: ik kan niet inloggen op MSN omdat -aldus MSN- mijn firewall dit tegen houdt. Is dit op te lossen? Ik gebruik NOD32.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, hartstikke bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik heb de computer echter toch weggebracht en door een professioneel iemand na laten kijken. Alles werkt inmiddels weer.

Eén klein dingetje nog: ik kan niet inloggen op MSN omdat -aldus MSN- mijn firewall dit tegen houdt. Is dit op te lossen? Ik gebruik NOD32.

Deze vraag heeft een eigen topic.

Zie http://www.pc-helpforum.be/f167/firewall-nod32-blokkeert-toegang-msn-15805/

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.