Ga naar inhoud

Programma's testen - Welk programma kan ik daarvoor gebruiken?


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik test programma's. Sommige bevallen me niet, maar dan is het register toch al vervuild door de de-installatie.

Is Virtual PC daarvoor geschikt? Moet ik dan weer Windows 7 in die Virtual PC installeren? Sandboxie heb ik wel, maar programma's in een "zandbak" plaatsen met die programma's lukt niet altijd

Alternatieven? Die Virtual PC lijkt me wel iets, maar dan moet ik mijn Win7 dus in die Virtual PC zelf ook nog installeren? Werkt Virutal PC op Windows 7 Home Premium want precies volgens google informatie niet?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleen de recovery cd waar win7 64 bit opstaat (van alternate).

Ik heb met het programma Paragon Go Virtual een virtuele disk gemaakt op de M: (externe harde schijf). Dat is gelukt, maar hoe krijg ik nu die virtuele omgeving gestart?

In de M:\Virtual Disk staat devolgende bestanden:

vdisk0.vmdk (15 gb groot) en één bestand virtual disk.vmx

Als ik gewoon Paragon Go Virtual opstart krijg ik gewoon de wizard om een virtuele disk te maken, maar dat heb ik al gedaan met die wizard, en dat is volledig gelukt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik die Virtual Box dus om programma's te testen. Ik heb een programma gedownload via mijn normale Windows, en nu wil ik dit programma testen in de virtuele modus; hoe ga ik te werk in Virtual Box? De virtuele omgeving kan ik perfect openen (met win7 als besturing), maar hoe kan ik een bestand uit de echte Windows openen in die virtuele omgeving?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je start VirtualBox op, selecteert een virtuele machine en klik dan bovenaan op instellingen.

In het menu aan de linkerkant klik je op gedeelde mappen.

Klik dan rechts op het icoon voor toevoegen (bovenste).

Navigeer naar de map op je reeele HD en geef een naam om te gebruiken in de virtuele machine.

Desgewenst kan je "alleen lezen" aanvinken.

2 maal bevestigen met OK.

Start de virtuele machine.

Ga dan links boven naar apparaten - gedeelde mappen.

Selecteer de gedeelde map en klik aan de rechterkant op het icoon map wijzigen (middelste).

Vink aan permanent maken.

2 maal bevestigen met OK.

Nu kan je in de verkenner deze gedeelde map(pen) toevoegen als "netwerk drive".

PS: je hebt toch de "gast uitbreidingen" ook geinstallerd?

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.