Ga naar inhoud

recovery acer laptop


aapje63

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben voor het eerst op het forum dus hoop ik dat ik mijn ...probleem op de goede plaats zet.

wat is mijn probleem, ik heb een acer aspire 7520G 2x160 gig schijven en grote graf kaart, en 2048 mb intern...en meer..met windows vista en als prut bonus 90 dg symantec erin en 90 dg office 2007 student...

Ik ben handig op de computer geen descundige, dus een vraag.

als je een acer koopt, krijg je er 90 dg synantec norton bij, dat is leuk maar ik houd er niet van, ik moet van wao leven en neem agv ,,,

Maar die 90 dagen OK,maar toch fouten sloom maken laptop ergeren me.

Maar je krijgt het er niet ff af, via confif en software, moet je het op een bepaalde volgorde doen staan 3 dingen van symantec, en dan nog je hele laptop zit vol het regedit alles.:hmmmm:

Ik heb een keer met de hand alles verwijderd ook met zoeken in regedit toen re boot en er werd een nieuwe opstart...gemaakt door vista en ok ging aan maar ook weer dingen in het reg edit gezet, en nog mappen op de schijf waar ik niet gemachtigd vopor ben, terwijl er een gebruiker is, wie is dan wel gemachtigd.:ciao:

Ok een tooltje van symantec opgespoort en dit gedraaid en ook reboor en niet weer aan gaan lekker, dus alt F10 en op nieuw recovery je krijgt geen keuze te kiezen alles wordt er weer opgezet ook symantec, en wel uitgepakt dus dit gebeurt blijvend ook na de 90 dagen..er wordt ook office 2007 studie 90 dg bij geleverd maar deze moet je uitpakken en kun je weggooien geen problemen mee en alles weg,,

Kan ik die kl....symantec:viking: niet instaleren is er een manier??

Bij de eerste keer pc aan doen moest ik nl kiezen de klok end en alles werd gedaan en ik heb de recoverydvd's gemaakt als....maar deze instaleerd ook lekker symantec weer

Hoe voorkom ik dit?:stupid:

Kan ik het voorkomen?

Of hoe haal ik na schone instal symantec er geheel af alles weg en dat de laptop dan nog wel opstart en goed loopt en ik er agv op kan zetten, wat voor mij fin de beste keuze is?

acer gemaild weet het niet, ik moet bellen ja 10 cnt p/m en dan nog niets wijzer na 30 min, toen weer een mail moeten maken en daar wacht ik nu 2 wk op dus...komt denk ik niet meer.

Dan maar bij de colega computerraars:pcguru:

Paradigit weet het ook niet, heb de laptopdaar gekocht, ben jaren klant ook met de pcç ben tevreden maar dit is acer kunnen zij niets aan doen, mogen ze niet:argh:

Kan iemand mij helpen van die ellendige symantec af te komen en da bedoel ik ook uit het hart van windows vista regedit end:viking:

ik hoop het,,,je zit er maar lekker mee, als ze nu gewoon een cd'tje erbij geleverd hadden 90 dg dan was het toch ook prima dit wordt je door de strot gedrukt door acer en symantec, belangen verstrengeling???dat moet wel

aapje63

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is nu eenmaal zo als je een laptop aankoopt bij Acer, ik heb er onlangs nog ene aangeschaft voor een kennis van me en idd ook Norton 90dagen en Office trial.

Ik moet toegeven en ik wil die "rommel" testversies ook niet. Hier heb ik deze gewoon verwijderd via configuratiescherm, programma's en onderdelen en deze stonden daar tussen.

Kijk het dus nog even na. Dit zou er wel moeten staan. Mocht u msn hebben voegt u mij gerust toe:

Mvg Karel

beheerder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie tips, ik ga het proberen, alleen op welke volgorde..

eerst in het cinfigutratie scherm de dingen er af halen (is hiervoor een volgorden nodis) of norton uit,,,,(ik weet nl niet hoe ik norton moet beeindigen met het icoontje lukt het niet te stoppen em met ctr alt del weet ik nniet waar het staan , bij draaiende programma;s staat het niet misschien tabblad 2

dan als het er af is al er om een reboot gevraagd worden neem ik aan en dan det tool om achter gebleven rest bestanden uit regedit te halen end,,,,

Ik heb dit al eens gedaan toen liep de laptop vast met opstarten en kon zich ook niet zelf repereren, dus ff een backup maken..

Maar zie ik het goed?

gr aapje63:pcguru:

Link naar reactie
Delen op andere sites

In plaats dat die boeven er losse cd bij doen, zou toch veel eenvoudiger zijn, maar ja dit brengt meer geld in de lade denk ik, veel mensen denken ik ontkom niet aan norton en koop het maar, soort verkoop terreur toch wel..

Ik neem een gratis antivirus pakket.......agv goede ervaringen mee..

maar ik ga aan de slag........of....ik moet geopereerd worden in nieuw jaar lekker he vette hernia......dus... misschien wacht ik even tot na de operatie, anders zit mijn vrouw zonder pc.....hij draait nu toch en dan....zijn de 90 dg ook om

aapje 63:pcguru:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent niet de enigste die het Norton probleem heeft.

Het word met bijzonder veel laptops van diverse merken geleverd.

En ik vind Norton bijzonder vervelend, aangezien het niet alleen lastig te verwijderen is,

maar zich ook met elk proces bemoeit.

AVG is geen slechte keus,

succes en sterkte met de operatie aapje63!!

MvG,

Darthia

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo zou ik het doen:

1. in vista via Configuratiescherm/Programma's en onderdelen verwijder je Norton,

2. je hoeft niet eerst norton af te sluiten etc, dat gaat vanzelf

3. na het verwijderen zal je normaal pc moeten heropstarten

Kijk nu even na of norton weg is, dan gaan we erna verder met de volgende stap

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die symnrt tool van symantec verwijderd alles, ook al wordt norton niet eerst verwijderd. Bovenaan staat de link ernaar die gepost werd door Karel. Normaal werkt Acer met meerdere cd's, cd 1 is windows en cd 2 met de drivers en extra software. In het vervolg best cd 1 enkel installeren en de drivers kun je gewoon afhalen van de Acer ftp site, ziehier de link, ftp://ftp.acer.nl gewoon uw type zoeken in de lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.