Ga naar inhoud

Register aanpassen ivm ssd schijf


jimtim

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik heb in mijn pc een ssd (c:) schijf laten plaatsen, nu wil ik op deze alleen w7 installeren en op mijn oude hd schijf (d:) alle andere programma's dit kan handmatig maar zou dit ook automatisch kunnen.

Heb dit gevonden voor in het register te veranderen dat dit altijd automatisch gebeurt.

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion de ProgramFilesDir en of ProgramFilesDir (x86) in de gewenste nieuwe locatie, bv D:\Program Files en D:\Program Files (86)

Heeft dit gevolgen voor updates voor mijn windows en virusprogramma die op de c: staan

Of raden jullie me iets anders aan.

mvg Jim

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aanpassing van het register heeft inderdaad gevolgen voor de programma's die reeds op de C geinstalleerd zijn.

Door de registeraanpassing ga je de standaard installatielokatie wijzigen en dat zal gevolgen hebben voor updates van programma's die reeds op de C schijf staan.

We hebben onlangs het geval gehad van iemand die dit ook had aangepast en toen werkten een aantal van de programma's op de C schijf niet meer.

Het heeft moeite gekost om alles weer werkende te krijgen.

Ons advies is om niets te wijzigen in het register maar om bij de installatie van nieuwe programma's de lokatie handmatig aan te passen naar de D schijf.

Het is dan even opletten bij de installatie maar nadien heb je er geen problemen mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.