Ga naar inhoud

roxio-UDF bestanden lezen in Win XP


herman111

Aanbevolen berichten

Na de aankoop van een nieuwe PC met Win XP kan ik vroeger aangemaakte CD's gebrand met CD-direct niet lezen. Ik heb dan maar een (wellicht ongeschikte zo blijkt) driver van Roxio gedownload maar die wil de CD's niet lezen. Bij elke opstart van de CD lees ik dat direct-CD op non actief werd gezet en niet in het geheugen is ingeladen.Niet compatibel dus. :confused: Eigenaardig genoeg: zelfs als ik de software van die driver weer heb verwijderd via configuratiescherm blijft hogergenoemde startmelding nog steeds verschijnen op het bureaublad.

Ik heb reeds op helpforum gezocht en vindt enkele antwoorden van begin januari 2007 "CD-bestanden niet te lezen" van karel tikoes en joene waarvoor hartelijk dank! Het lost mijn probleem echter niet op want ik wou zoals voorgesteld de demo Creator downloaden vanuit de site Softpedia maar die demo kon ik niet vinden (Heb gezocht in de subgroep Windows drivers)

Mijn tweede probleem is dat ik de verduivelde vroegere versie van Direct CD niet kan verwijderen wat wellicht nodig is om de zaak op te lossen.

De Roxio driver Creator 9 van Roxio downloaden die wel compatibel lijkt met Windows XP is vrij duur en ik blijf dus zoeken... bijvoorbeeld naar een free download driver die me kan helpen.

Dank bij voorbaat voor je hulp! :thx:

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo krijgt u mogelijk de melding weg:

Ik raad je aan even TuneUp Utilities te draaien en pc wat op te schonen, deze is iets krachtiger en met beetje geluk haalt hij de fout weg.

hier vind je de versie die je nodig hebt

http://www.pc-helpforum.be/downloads.php?do=file&id=92

installeer deze even en voer dan '1-click maintenance' uit. (staat op bureaublad na installatie normaal.

en daarna TuneUp RegistryCleaner (complete scan) (paar keer doen tot hij 0 fouten geeft)

Laat even horen wat het resultaat is.

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi be_dup en karel

Dank voor je vlugge reacties. Inmiddels heb ik jullie raad opgevolgd.

Maar eerst heb ik nog eens zorgvuldig alle zelf ingeladen software gecontroleerd en stootte dan op de boosdoener: een adaptec UDF bestand dat ik dus meteen ook verwijderd heb. Dan was mijn eerste probleem opgelost ttz: bij het inladen verscheen er geen boodschap meer dat CDdirect wegens conflict met Win XP op non actief was gezet.

Vervolgens heb ik Tuneup utilities gedownload en dus grote kuis gehouden. Vele honderden bestanden zijn gesneuveld voornamelijk tijdelijke bestanden.

Dan heb ik op uw aanwijzen die demo versie van Creator 9 geinstalleerd en tenslotte opnieuw geprobeerd die 'oude' UDF CD's te lezen. Dat lukt me niet. Telkens ik een UDF CD in het station plaats volgt steevast in het CD station zelf het verzoek om die vroegere niet compatibele versie bestemd voor win 98 te downloaden. Ik vind in Creator 9 nergens een leesverzoek voor UDF CD's nochtans wordt me in de help functie van Roxio die Creator als de oplossing aanbevolen. Wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Karel

Dank voor je demo van jufsoft. Ik heb die gedownload maar ook hiermee kan ik die CD's in UDF openen. Ik onderstel dat ik na installatie gewoon de te lezen CD in het station kan inbrengen zonder meer om die te kunnen lezen. Het is zeer eigenaardig dat noch mlet Creator noch met jufsoft die UDF CD's leesbaar zijn. Ik ben werkelijk ten einde raad:confused:. Toch hartelijk dank voor je medewerking:thx:

Herman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi skunky rebel

Dank voor je suggestie. Mogelijks kan die isobuster me inderdaad helpen want het lezen van UDF files wordt uitdrukkelijk als een kenmerk van het programma opgegeven. Helaas bestaat bij mijn weten alleen een proversie die 30 euro kost. En na al de negatieve ervaringen met downloads zoals Creator en jufsoft zou ik liefst op veilig spelen en proberen een free download te vinden.Eigenaardig genoeg is er bij de presentatie van Isobuster sprake van een gratis versie maar ik vind bij de download precedure nergens een mogelijkheid om die gratis versie te downloaden. Wil je pls eens nakijken of je me op de goede weg kan zetten. Hartelijk dank voor je moeite

herman111

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.