Ga naar inhoud

Roze en groene lijnen op laptopscherm


Jason

Aanbevolen berichten

Beste,

Sinds eergisteren 4 mei krijg ik mijn laptop in normale modus niet meer opgestart. Ik krijg een blauw scherm ook wel the screen of death genoemd.

Ik kan de code van het blauwe scherm niet lezen want daarvoor valt hij veel te snel uit en herstart de laptop.

Tijdens het opstarten krijg ik verticale roze lijnen en heel soms groene lijnen.

Ik krijg mijn laptop enkel opgestart via veilige modus waar ik nu ook in zit.

Ik geraak moeilijk in veilige modus, ik moet soms verschillende keren proberen om erin te geraken.

Nu zou ik willen vragen of iemand weet hoe ik dit moet oplossen. Hebben deze roze lijnen iets te maken de screen of death of is gewoon mijn beeldscherm kapot?

Ik weet het alvast niet, daarom graag wat hulp van jullie.

Gr Jason

Fabricant: Fujitsu siemens

Processor Intel core duo CPU T9300 @2.5Ghz 2,49Ghz

Ram 4.00 Gb

32 bit besturing systeem

Beeldschermsadaptors: Nvidea Geforce 8600 Ms

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik met de rechter muisknop op deze computer en klik dan in het menu op eigenschappen.

Open het tabblad geavanceerd en klik bij opstarten en herstel op instellingen.

Haal het vinkje weg bij automatisch opstarten en sluit alle vensters met OK.

Herstart de pc.

Nu zal de pc niet meer onmiddellijk herstarten na een blue screen en heb je tijd om de foutmelding en de bijhorende code en bestandsnaam te noteren.

Plaats deze informatie in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gevraagd:

Technical information:

*** STOP: 0x00000116 (0x9f257008,0x8fc149a0,0x00000000,0x00000002)

*** nvlddmkm.sys-address 8fc149a0 base at 8fc08000, Datastamp 4a96dd24

Alvast bedankt voor je reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een probleem met de drivers voor je grafische kaart.

Heb je deze onlangs geupdate?

Onderstaande procedure vond ik op het www om het probleem te fixen.

Je kan dit uitvoeren in veilige modus.

Open de verkenner en stel via de mapopties in dat ook de verborgen mappen en bestanden getoond worden. Vink ook uit "gekende bestandsextensies verbergen".

Controleer of de map Temp bestaat op de c schijf en maak ze aan indien nodig.

Ga naar de map windows\system32\drivers en hernoem het bestand nvlddmkm.sys naar nvlddmkm.sys.old.

Zoek het bestand nvlddmkm.sy_ (met de zoekfunctie) en kopieer het naar de map Temp op de C schijf.

Ga naar start - alle programma's - accessoires. Klik met de rechtermuisknop op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor "uitvoeren als administrator".

Het opdrachtprompt opent nu met admin rechten.

Typ cd c:\temp en druk enter

Typ EXPAND.EXE nvlddmkm.sy_ c:\windows\system32\drivers\nvlddmkm.sys en druk enter.

Typ exit en druk enter om het opdrachtprompt te sluiten.

Herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.