Ga naar inhoud

Schermresolutie te wijd


Weber

Aanbevolen berichten

Hoi. MIjn beeldscherm is pas ontkoppeld geweest en bij het terug aansluiten is mijn resolutie veranderd. De letters waren vaag(wat ik met tweaken enigszins heb kunnen aanpassen) en mijn beeldscherm is net iets verwijd. Websites zijn verwijd en films blijken ook te wijd te zijn. Nu heb ik alles al geprobeerd en niks wil lukken. Ik heb een 19" Iiyama tft beeldscherm met een nvidia geforce gt 430. Als beeldscherm geeft windows een generic non-pnp monitor aan. Hoort hij daar normaal niet gewoon de naam van mijn monitor te weergeven? Plus in de nvidia settings geeft hij als native resolutie 1024x768 aan terwijl dat bij een 19" toch gewoon 1280x1024 hoort te zijn, waar hij nu op staat en altijd al heeft gestaan, dus waarom ervaar ik nu een te wijd scherm? Ik hoop echt dat iemand me kan helpen, want ik vind het vrij irritant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Weber,

post-41531-1417705389,6578_thumb.jpg op PCH!

Ik heb ook een Iiyama 19", maar met Windwos XP.

De instellingen bij mij is 1024 x 768.

Ga via Configuratiescherm naar Beeldscherm >> tab Instellingen >> klik op Geavanceerd.

Nu opent het scherm Eigenschappen voor Plug en Play- Monitor en . . . [in jou geval, denk ik] Nvidia geforce gt 430.

post-41531-1417705389,6702_thumb.jpg

Nu is het mogelijk om naar wens in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Weber,

[ATTACH=CONFIG]25318[/ATTACH] op PCH!

Ik heb ook een Iiyama 19", maar met Windwos XP.

De instellingen bij mij is 1024 x 768.

Ga via Configuratiescherm naar Beeldscherm >> tab Instellingen >> klik op Geavanceerd.

Nu opent het scherm Eigenschappen voor Plug en Play- Monitor en . . . [in jou geval, denk ik] Nvidia geforce gt 430.

[ATTACH=CONFIG]25319[/ATTACH]

Nu is het mogelijk om naar wens in te stellen.

Bedankt voor je reactie, maar helaas heb ik geen XP dus werkt het zo niet bij mij. En ik geloof ook niet dat dat de oplossing is waar ik naar zoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee heb geen installatie schijfje bij mn beeldscherm en Iiyama heeft ook geen drivers om te downloaden aangezien ze plug and play ondersteunen. Windows zegt dat de beste driver voor mn beeldscherm al is geinstalleerd. Maar even serieus, ik weet wel hoe ik de resolutie moet veranderen hoor, als het zo simpel als dat was, had ik me eigen niet speciaal op een forum geregistreerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn scherm is ook plug & play maar er was toch een schijfje bij. ;-)

Je kan zien dat er dan niet meer een algemeen scherm wordt weergegeven maar mijn Samung E2250.

En dat ik je de link doorgaf hoe je de schermresolutie kan aanpassen is wat mij betreft standaardprocedure omdat men van op afstand niet kan weten wat de topicstarter kent en uitgeprobeerd heeft.

Ook geef je in bericht 3 door dat je de resolutieinstellingen niet kan terug vinden zoals in bericht 2 getoont om dat je geen Windows xp hebt maar W7. Maar je vermeld niet dat je de locatie om de schermresolutie aan te passen wel weet staan.

post-23245-1417705393,1743_thumb.png

Nu blijft de vraag of je in de mogelijkheid bent om zoals op onderstaande afbeelding de schermresolutie aan te passen?

Indien niet, wat scheelt er dan juist aan de instellingsmogelijkheden, anders maak je er een printscreen van en plaats die in een volgend bericht.

post-23245-1417705393,2132_thumb.png

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had beter aan moeten geven wat ik allemaal al heb geprobeerd. In het eerste bericht heb ik gezegd dat ik alles al heb geprobeerd. Onder alles bedoel ik, meerdere forums bekeken over het probleem. Drivers eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd. In de tussentijd erachter gekomen hoe ik mijn display kan identificeren. Maar bij mijn beeldschermnaam staat mijn type er niet tussen. Dus heb ik super vga 1280x1024 gepakt, maar dat brengt ook geen verandering. Ook had ik als 1ste gezocht voor een schijfje voor mn beeldscherm, maar die hebben ze er helaas niet bij gedaan. Verder heb ik aangegeven dat mijn scherm 1024x768 als native resolutie aangeeft, wat toch echt 1280x1024 is bij een 19" scherm. Maar om op jouw vraag terug te komen. Ik kan mijn resolutie aanpassen zoals in jouw printscreen staat. Maar hij staat nog steeds op de resolutie waar hij al 5 jaar op staat. En dan is mijn vraag juist; hoe is het mogelijk dat mijn resolutie toch is veranderd? Want alles is wijder mijn taakbalk is smaller geworden, alles is gewoon gestretched. Websites zijn stretched, series die ik op mn pc kijk zijn ook stretched. De lettertype was vager geworden en gestretched. Wat een last voor mn ogen was, maar heb dat enigszins kunnen aanpassen. Hoop dat er toch een oplossing voor is. Sorry dat ik geen alinea's heb kunnen maken om het wat overzichtelijk te maken, maar blijkbaar doet mijn enter toets het niet in dit berichten venster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met de enter- toets wordt veroorzaakt door je huidige browser en dat zal Internet explorer 10 zijn.

Ofwel werk je voorlopig met een andere browser of je moet terug keren naar IE9.

Je kan ( en dat is misschien nog niet geprobeerd) een herstelpunt terug zetten naar een datum van juist voor het probleem begon.

Hoe je dat doet lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar start-> configuratiescherm-> apparaatbeheer.

Klik op beeldscherm zodat je beeldscherm in beeld komt .

Klik met de rechtermuisknop op je beeldscherm en kies installatie ongedaan maken.

Herstart je PC.

Heb je dan nog problemen ga dan naar deze link en installeer de driver, ook kan je er een test uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.