Ga naar inhoud

schijf formateren - geblokkeerd


Sarah

Aanbevolen berichten

Het volgende bericht is verzonden via het Pc helpforum-mailformulier door u683362.

--------------------------------

hoi met belsack maurice, ik heb de volgende vraag ,

ik heb mijn hardeschijf op c willen leeg maken maar die blokeert konstand wat kan ik daar aan doen

--------------------------------

Gebruikersnaam: u683362

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet er voor zorgen dat als je de c: schijf wilt formateren dat je in ms-dos zit zonder dat je je OS mee heb draaien. dit doe je door óf op F8 te drukken tijdens opstart soms staat er tussen MS-DOS (kies niet veilige modus met MS-DOS want dit werkt ook niet) typ dan in MS-DOS format C:\ en druk op enter hij zal vragen of je dit echt wilt doen en typ Y en druk op enter hij zal dan formateren daarna zal hij vragen hoe je de schijf wilt noemen (verzin hier gewoon een naam bijv. schijf 1).

nog een andere manier als de bovenstaande manier niet werkt.

bij windows doe de cd van windows XP in de lade en start de pc opnieuw op. laat de pc opstarten d.m.v. de cd (hij zal tijdens opstart vragen: wilt u de computer opstarten via cd druk op een toets...) druk dan op een toets hij zal dan onder in beeld een paar dingen laden als er dan iets komt van repareren ga met de pijltjestoetsen daar naar toe en druk op enter . op deze manier komt hij ook in ms-dos. typ hier weer in format C:\ en volg de zelfde stappen als die hierboven staan.

lukt het niet dan kan ik er nog wel voor zorgen hoe je de C:\ schijf kan formateren. maar dam moet ik even gaan zoeken op internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.