Ga naar inhoud

schijfcontrole


dodgeboy

Aanbevolen berichten

hallo ik heb op mijn laptop een schijfcontrole gedaan ,daar ik geen backups meer kon maken en de melding kreeg

doe chkdsk/r.. via prompt dat doe ik ,maar nu hangt de laptop al zo'n 4u vast op stap 5/van5 72%(12024792 van17970286 vrije clusters verwerkt) ik heb deze bewerking op mijn andere laptop gedaan na een bios crash omdat ik geen backup meer kon maken (win7 ) maar op ongeveer 3 u was alles opgelost ,nu echter blijft de vista laptop hangen ,help

grtjes

aangepast door dodgeboy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het echt blijft hangen dan op startknop blijven drukken tot het uit gaat.

Dan laptop opstarten en dan op F8 drukken en in veilig modus met netwerk gaan.

Dan alle data die je nodig hebt op een rustige manier en dus met pauze overkopieren naar ander computer of usb-stick.

De kans is heel erg groot dat de harddisk aan het begeven is.

Het best is wel vanuit een ander computer naar de laptop gaan en zo de data overkopieren.

Ook hier in fase doen met regelmatige pauze om de harddisk niet te warm te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het echt blijft hangen dan op startknop blijven drukken tot het uit gaat.

Dan laptop opstarten en dan op F8 drukken en in veilig modus met netwerk gaan.

Dan alle data die je nodig hebt op een rustige manier en dus met pauze overkopieren naar ander computer of usb-stick.

De kans is heel erg groot dat de harddisk aan het begeven is.

Het best is wel vanuit een ander computer naar de laptop gaan en zo de data overkopieren.

Ook hier in fase doen met regelmatige pauze om de harddisk niet te warm te maken.

wel ik heb op de start stop gedrukt en laptop begon vanzelf naar fabrieks instellingen te gaan had zelfs geen tijd om f8 in te drukken ,de laptop stelde zelf dat dit hoogst nodig was wegens een harde schijf fout dus nu ben ik alles terug aan het instaleren ,spijtig alle fotos muziek en dergelijke zijn weg ,er is blijkbaar toch een groot verschil tussen win 7 en vista op het gebied van problemen ,maar bedankt en grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel zelf gekozen (aangevikt)om de laptop naar fabrieks instellingen te herstellen,omdat het werd aangeraden door fuji siemens wegens erge harde schijffout ,en achteraf bezien het beestje is 4jaar dus mag het wel eens opnieuw geherinstalleerd

worden ,volgens mij ,niet volgens de madam die nooit backups maakt haha al goed dat ik dat af en toe doe dus zoveel is er niet verloren ,aleen van de laatste maand ,maar ik denk dat daar ook wel software voor bestaat recov dit en dat ? of vergis ik mij

ik herinner mij een tv programma waar ze een laptop van iemand kochten en zelfs al zen bankverichtingen,fotos van de kinderen enz.. konden terug halen ook al was de laptop opnieuw geherinstalleerd ,of vergis ik mij ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er was inderdaad een TV programma of terughalen van Bankgegevens enz. maar met welk programma het was kon ik niet achterhalen.

Je kan proberen met recuva uw data zoveel mogelijk te redden.

ok recuva zal dat eens proberen bedankt ik laat iets weten .

aangepast door dodgeboy
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok recuva zal dat eens proberen bedankt ik laat iets weten .

inderdaad alles terug gevonden en veel meer fotos die je ooit verwijderd hebt of muziek alles komt

terecht in een raw map ,maar begin daar maar eens achter een welbepaalde foto of mp3 te zoeken

bijna onbegonnen werk,zeker bij fotos want elk miniatuurtje dat ooit op de pc heeft gestaan staat nu

ook in die map de foto map is 16gig verdeelt over wel 20 mappen dus weet je het wel,maar recuva

werkt wel bedankt grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.