Ga naar inhoud

schijfleesfout


janreumers

Aanbevolen berichten

Beste,

We hebben hier een pc met windows Xp. Deze gaf afgelopen weken het probleem om herhaaldelijk opnieuw op te starten nog vooraleer de pc goed en wel opgestart was. Nu is het zover gekomen dat de pc niet meer opstart. Er was namelijk een bestand beschadigd. Ik heb dan de originele windows cd gebruikt voor het repareren van de pc. ZOnder resultaat!!

Via de cd heb ik dan eens geprobeerd om de hardeschijf te controleren. En die geeft aan dat er 1 of meerdere onherstelbare fouten zijn. Ik heb dan exit gedaan om de pc nog eens opnieuw normaal op te starten en nu krijg ik een schijfleesfout. Ik moet zoals vermeld de combinatie control+alt+delete gebruiken om opnieuw op te starten maar dit lost niets op. We komen in hetzelde scherm terecht!!! Wie kan ons helpen??

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je *.chk bestanden ziet of 001 bestanden ziet dan mag je zeker zijn dat de harddisk aan het verslijten is. Dus onmiddelijk backup maken. (Dat zijn verborgen bestanden)

Zeker als het een pak langer duurt eer je op de desktop komt.

Die bestanden vind je dan gewoon terug op de c schijf?? Dan kan ik daar in vervolg op letten.

---------- Post toegevoegd om 21:45 ---------- Vorige post was om 21:31 ----------

Als je nog in windows geraakt moet je zo snel mogelijk alles wat van belang is op een stick zetten zoals stegisoft zegt.

Geraak je niet meer in windows dan is een Linux Live cd aangewezen om dit alsnog te kunnen uitvoeren.

Ik geraak niet meer in windows.

Wat is die linux cd? kan ik dat ergens downloaden? of moet je dit kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ubuntu nu in de pc gestoken en windows starte op

nu is het zo dat de schijfcontrole opsprong nog vooraleer ik iets kon doen.

Ik heb zelf niets moeten selecteren of doen.

Na de schijfcontrole die een aantal bestanden aanpaste starte de pc opnieuw op. Na het laadscherm van windows blijft het scherm zwart en gebeurt er niks meer. Wat kan ik nog doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.