Ga naar inhoud

Schijfruimte vrijmaken op de C-schijf


Lindsay26

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen!

Mijn laptop loopt vrij langzaam gezien de capaciteit wat het heeft. Nu is mijn C-schijf bijna vol en ben ik gaan kijken of ik hier meer ruimte op kan creëren.

post-47930-1417705694,4796_thumb.png

Zoals jullie kunnen zien heb ik nog 232 GB niet toegewezen ruimte. Ik wil deze graag toevoegen aan mijn C-schijf, maar ik heb alleen geen idee hoe! Kan iemand mij helpen? Of heeft iemand een beter idee wat ik met deze vrije ruimte het beste doen kan?

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie!

Ik ben nu bezig een nieuwe partitie aan te maken, ik krijg bij het voltooien de melding dat dit een dynamische schijf word en er staat letterlijk: dat het niet meer mogelijk is om na afloop een geïnstalleerd besturingssysteem vanaf een volume op deze schijf (behalve vanaf het huidige opstartvolume) op te starten.

Wat betekent dit? Kan ik gewoon op doorgaan klikken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Lindsay26, was effe off-line....

Persoonlijk .. neen ni doen, en dynamische schijf heeft geen MBR (opstart) dus de kans bestaan je geen windows meer opstart.

optie 2 : klik rechts op uw "Data D:" en kies volume vergroten, na een extra schermpje kan je dan de grootte aanpassen (in bijlage een voorbeeld van verkleinen, vergroten is hetzelfde venstertje normaal)

post-47852-1417705694,5267_thumb.jpg

optie 3 : download een partition manager , om uw schijf op een andere manier in te delen

kijk ook eens hier

succes !

aangepast door RobbS
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt voor de uitleg.

Ik heb ook het andere forum bekeken. Ik heb vervolgens 2 opties geprobeerd:

1: De D-schijf vergroot met de 232GB niet-toegewezen ruimte, deze vervolgens weer verkleint met de bedoeling de niet-toegewezen ruimte achter de C-schijf te krijgen zodat ik de C-schijf vergroten kon. Dit is helaas niet gelukt, de niet-toegewezen ruimte blijft weer achter de D-schijf staan.

2: Ik heb de partition wizzard gedownload, maar ook hier kan ik de C-schijf niet vergroten omdat de ruimte achter de D-schijf blijft staan en hierdoor niet toegankelijk word voor de C-schijf...

Ik hoop dat het allemaal nog duidelijk is, ik neem aan dat dit de enigste twee opties waren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je uw D: partitie hebt vergroot heb je toch veel meer plaats om alles te zetten.

Wat je wel kan doen is jouw persoonlijke mappen te verplaatsen van C:/users/ naar D:

OK hoe doe je dit...

Kijk eerst of uw D: ook effectief 320 Gb is , dit kan gewoon via windows verkenner

Als dit gelukt is, ga je via verkenner naar C:\Users\[gebruikersnaam]

Daar zie je mappen : documenten , downloads, afbeeldingen, .....

klik rechts met de muis op vb afbeeldingen (kan ook pictures staan), kies eigenschappen (onderste)

op volgend venster kies je tabbladje "locatie" en daar kies je "verplaatsen"

kies daar de plaats waar je deze map wil plaatsen vb : D:\Media\Foto

dit kan je dan doen voor alle mappen waar jouw bewaarde bestanden staan

dit kan wel effe duren natuurlijk (naargelang de groote van die map)

achteraf zal je zien dat de ruimte op C: groter is en de bestanden op dezelfde manier in jouw bibliotheek staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me toch gelukt!! xD

Ik heb gewoonweg in de Partition Wizard de D-schijf nogmaals moeten vergroten en verkleinen. De niet-toegewezen GB's kwamen hierdoor inderdaad achter de C-schijf te staan waardoor ik deze kon vergroten.

Toch nog bedankt voor je advies!

Dit topic is OPGELOST =)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.