Ga naar inhoud

Snelheid


* Lesz

Aanbevolen berichten

Goededag,

Ik heb een vraagje.:)

Ik zit op een computer van 2 kennisen,

Hun pc draait op Windows Xp sp2.

Ze hebben vrij grootte ruimte vergeleken met mijn pc (ik heb maar 2gb.)

Maar hun pc is erg traag dat betreft.

23931729.jpg?nocache

( Dit is de exate grootte van de computer)

Hij start wel op, gewoon op de normale snelheid, ik heb hem nu wel wat versneld.

Door een defragmantie er over heen te laten gaan, en vervolgens Schijfopruiming en daarna de cookies verwijderd.

Toch is ie nu nog niet zo heel snel, niet de normale snelheid wat we gewent zijn.

Ik heb vaker met deze computer te maken en vorige keer was ie vol met systeem fouten.

Toen heb ik hem geleegd, en heb ik vele fouten moeten verwijderen.

Ook de virusscanner werkten niet meer zoals het hoorde.

Dat heb ik toen opgelost na veel gedraai en veel gezeur.

Nu is de computer zo danig traag dat ook ik er niets meer van begrijp.

Ik mag en kan eerlijk toegeven, ik mag dan wel een vrouw zijn, maar heb aardig verstand van computertjes.:cool:

Toch heb ik alle overige bestanden die niet werden gebruikt ook verwijderd.

En ook heb ik gecheckt of wat teveel bestanden in het systeem stonden.

Ook niet het geval.

Mijn vraag is nu dus:

Hoe kan ik de pc sneller maken?

Dank je wel.

Lesz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

welkom op het forum.

heeft u al programma's zoals tune op utileties of ccleanen gerbuikt om alle onnodige registersleutels en andere rotzooi te verwijderen?

als er heel veel nutteloze registersleutels zijn word het systeem ook zeer traag omdat de pc deze wel allemaal bekijkt..

probeer dit anders eens en laat eens horen wat er dan gebeurt ;)

groeten

een andere blonde computer gebruiker :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

welkom op het forum.

heeft u al programma's zoals tune op utileties of ccleanen gerbuikt om alle onnodige registersleutels en andere rotzooi te verwijderen?

als er heel veel nutteloze registersleutels zijn word het systeem ook zeer traag omdat de pc deze wel allemaal bekijkt..

probeer dit anders eens en laat eens horen wat er dan gebeurt ;)

groeten

een andere blonde computer gebruiker :mrgreen:

tsja, daar zeg je wat.

Waar moet ik dat ook al weer vinden..?

Ben nogal confused, en vind het vreemd, dat mijn 2gb pc sneller is dan deze nu is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 2 gb vergeleken met de 76,6 gb heeft maar weinig met de snelheid te maken. komt de schijf voller dan wordt hij langzamer (maar dit is zo te zien niet het geval)

ik denk dat het werkgeheugen van de pc zodanig traag en weinig is dat hij de virusscanner met alle meedraaiende programma's niet aan kan (de meedraaiende programmas staan helemaal rechts onder in beeld) dus ik raad aan om eerst wat nieuw werkgeheugen te kopen (let er wel op van welke snelheid je hem koopt en tot hoeveel je de pc maar mag vullen (aantal mb's).

om te kijken hoeveel werkgeheugen er in de pc zit is een heel makkelijk programmatje voor: CPU-z

dit is te downloaden via de volgende link: http://www.cpuid.com/download/cpu-z-141.zip

bron: www.cpuid.com (geen installatie ==> wel uitpakken)

om te kijken hoeveel werkgeheugen er in de pc zit moet je kijken onder het tabblad: memory en dan het geen wat er achter size staat is de grootte van het totaal aantal mb's van het werkgeheugen wat er in de computer zit.

zit dit onder de 512 mb (bij een pentium 4 (of hoger) of een AMD 2400+ (of hoger) dan is dit niet voldoende en moet het verhoogd worden.

dit is alleen te doen door nieuw werkgeheugen te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.