Ga naar inhoud

Snelstartbalk


Tarkus

Aanbevolen berichten

Hallo.

Ik gebruik voor de vele websites die ik, bijna dagelijks, open, de snelstartbalk.

Niet standaard ingesteld in Windows 7, maar het is wel moeglijk om die te plaatsen.

Nooit problemen mee gehad, echter deze keer is er iets raars aan de hand.

De icoontjes van bepaalde sites verdwijen en worden ofwel vervangen door een kleine globe of een leegbladje met een Explorer icoon erin.

Je kan dit zien op de afbeelding die ik heb bijgezondenpost-26055-1417704392,9135_thumb.jpg

Enig idee hoe ik deze weer normaal kan krijgen .

Het eerste globe icoontje is van Clubs.ne en het tweede van Moviemeter (geteld van links naar rechts).

Ik heb Favincons en AM deadlink al geprobeerd maar dat werkt niet.

Nog iemand met dit probleem en vooral, met een oplossing ???

Alvast bedankt

Grt. Tarkus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een mogelijkheid en die werkt ook hoor

Maar het is dan niet mogelijk om de originele icoontjes van de sites te plaatsen, zoals je er nu wel enkele ziet (icoontje nummer 7 bv.) is van Film1, verder nog enkele van Lumiére en YouTube. Als je de originele icoontjes zou kunnen downloaden dan zou je die welicht ook kunnen plaatsen, maar dat downloaden van de icoontjes van sites gaat dus ook niet.

Bedankt in alle geval voor de reactie, maar opgelost is het hiermee nog niet.

Alle hulp is welkom..

Bedankt, Groetjes, Tarkus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open de sites waarvan het icoontje een globe of het standaard van IE geworden is.

De juiste icoontjes zullen nu normaal terug komen.

Dit komt doordat deze icoontjes worden opgeslagen in de map voor tijdelijke internet bestanden.

Door de instellingen van de map tijdelijke internetbestanden worden de bestanden verwijderd als die ouder zijn dan een bepaalde periode (bvb 30 dagen).

Mogelijke oplossingen:

1. verleng de periode van je tijdelijke bestanden tot bvb 90 dagen. Dit kan via de internet opties van IE.

2. Zoek de bewuste icoon bestanden en verplaats ze naar een andere map. Wijzig dan het icoon zoals Kurtt heeft aangegeven.

De map voor tijdelijke internet bestanden is een verborgen map. Je moet ze dus eerst zichtbaar maken voor je de iconen kan zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info...

Maar het werkt niet altijd wat u daar zegt, daar waar een standaard IE staat wil het icoontje van de site al eens terug komen. Maar daar waar een globe staat komt dit nooit terug.

Zelfs wanneer ik zo'n globe icoontje uit de startbalk verwijder en de site daarna opnieuw open en terug in de balk wil plaatsen (met het site icoontje) wordt na het lossen van de muisknop (bij hetslepen) het siteicoontje dadezlijk weer vervangen door een globe.

Maar misschien bied uw tweede oplossing wel soelaas.

Volgens U kan ik daarmee de icoontjes van de site opslaan in een andere map ??

Zal het eens proberen, en kijken of dat lukt.

Alvast bedankt... U hoort nog van me

Groetjes, Tarkus

---------- Post toegevoegd om 10:03 ---------- Vorige post was om 09:54 ----------

Ok.. bijkomend probleem.. ik vind de map niet waar je de icoontjes eventueel zou kunnen downloaden.

In de map 'tijdelijke Internet bestanden' zijn ze niet terug te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Tarkus,

schoon je pc eens op met Ccleaner, mogelijk moet je browsercache geledigd worden...

Geeft deze opschoning niet het gehoopte resultaat : download en installeer Mozilla Firefox...een 2e browser is zowiezo geen overbodige luxe...importeer in Firefox je favorieten uit Internet Explorer en maak van Firefox je standaardbrowser, normaliter wordt dit ook tijdens de installatie gevraagd.

Vervang nu al de IE-icoontjes in je snelstartbalk door Firefox-icoontjes ...en hou ons op de hoogte van de evolutie... ;-)

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank U Wel...

Maar ik heb reeds Firefox op de pc, en gebruik die sporadisch.. maar niet als standaard, nooit van plan geweest trouwens en ook nu niet.

Ik zie niet in waarom, vroeger heeft het altijd gewerkt in mijn snelstartbalk, ik vraag me alleen maar af waarom nu niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens een icoontje uit Firefox in de snelstartbalk geplaats van ene website. En die werkte niet. Dus ben ik nog niet geholpen daarmee he.

Toch bedankt voor de moeite hoor.. begrijp dat je ook oplossingen zoekt net als ik.

Maar helaas lukt het niet altijd...

Grt. Tarkus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.