Ga naar inhoud

systeem overzetten


Gast yoke

Aanbevolen berichten

Ik zou van laptop (ook het merk)willen veranderen en ik heb hierbij een vraag. Kan ik met een schaduwcopie van mijn huidige laptop deze copie overzetten op de andere laptop? De installatie van windows7 is nog maar een maand uitgevoerd en omdat ik al veel proramma's heb geïnstalleerd zou ik graag heel mijn systeem overzetten als dit mogelijk is. Ik heb al een schaduwcopie gemaakt op 9 dvd's. Is dit mogelijk als ik van merk verander om alles over te zetten? De drivers zijn geen probleem want die kan ik downloaden. De laptop staat helemaal volgens mijn voorkeuren en ik zou dat graag terug hetzelde hebben op de andere laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je alle bestanden die nodig zijn (program files, data bestanden in local settings en application data, configuratiebestanden, ...) en alle registersleutels voor een programma kan bepalen en overzetten, hoef je niet opnieuw te installeren.

Dit gaat echter meer tijd vergen dan een nieuwe installatie.

Na de installatie van een programma op de nieuwe laptop kan je wel de mappen voor dit programma die onder je account staan in de mappen "application data" en "local settings" overzetten.

In deze mappen staan meestal de bestanden waarin de "gepersonaliseerde instellingen" worden opgeslagen zodat de kans groot is dat je niet alles opnieuw moet instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.