Ga naar inhoud

systeemherstel werkt niet


Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb al van alles geprobeerd om systeemherstel werkend te krijgen. Dit lukt me dus totaal niet. Systeemherstelpunten kan ik wel aanmaken, na systeemherstel krijg ik de errorcode: 0x800700005

Norton heb ik ook al uitgeschakeld (Norton product tamper protection)

Wie weet raad?

Alvast bedankt,

Alain

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Heb ondertussen wat opzoekwerk verricht en blijkbaar (Volgens Microsoft) is de tamper protection uitschakelen vaak niet voldoende en zou je Norton volledig moeten verwijderen...

Een betere oplossing lijkt me dan om via een systeemherstelschijf te werken.

Hoe je deze aanmaakt kan je hier terugvinden: Een schijf voor systeemherstel maken

Hoe je het systeemherstel via die schijf uitvoert vind je hier terug: Welke opties voor systeemherstel zijn beschikbaar in Windows 7?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze dingen kan je ook eens proberen: (doe dit enkel als je herstelpunten verwijderd mogen worden)

- verwijder alle herstelpunten:

Ga naar het startmenu en typ sysdm.cpl

Ga dan naar het tabje Systeembeveiliging

Kies de juiste schijf (C:) bij "beveiligingsinstellingen"

Klik dan op de knop Configureren...

Zet een rondje bij "Systeembeveiliging uitschakelen".

Nu worden de herstelpunten verwijderd.

Herstart de pc en test uit of systeemherstel terug werkt, zoniet probeer je onderstaande:

- zet UAC (user account control) uit:

Ga naar het startmenu en typ uac en druk op enter

Zet het balkje helemaal naar onder. "Nooit een melding weergeven".

Herstart de pc en t est uit of systeemherstel terug werkt.

- Als het nog niet werkt, kan je Norton helemaal van de pc verwijderen, dan zie je of Norton de oorzaak is of niet

- Als dat ook niet werkt, kan je gebruik maken van een zelfgemaakte systeemherstelschijf zoals in bericht 4 wordt aangeraden. Op die manier zitten er geen programma's in de weg.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.