Ga naar inhoud

taakbeheer


Keppetje

Aanbevolen berichten

Tja heeft ook heel wat te maken welke software je geïnstalleerd hebt en welke processen er draaien. Processen die een hoog CPU gebruik vragen zou ik toch enigszins al uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt allicht eens bij Windows Defender kijken.

Bij "Hulpprogramma's" kun je bij de "Softwareverkenner" kijken. Als je voor de categorie : "Programma's in de map Opstarten" kiest, zie je alles wat opgestart wordt bij het aanmelden bij Windows op jouw computer. Hier kun je ook uitzetten wat overbodig is. Als je het niet zeker weet, kun je allicht een screenshot maken van deze map, en eens in de volgende post neerzetten.

MVG,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Bij het opstarten van mijn pc start limewire ook op. Vroeger gebeurde dit niet. Heb keer gekeken om het uit te zetten maar limewire staat niet in de lijst. Weet je soms niet hoe ik dit kan uitzetten?

Groetjes Keppetje

rechts onderaan staat het ook altijd uit, zodanig dat limewire volledig afgesloten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je dit in Limewire zelf afsluiten. Dit zal over het algemeen bij Opties staan.

Bij het opstarten van je Vista, zal hij de taakbalk vullen met de pictogrammen van de software die geladen moet worden. Dit kost zijn opstartkracht. Als je het zoveel mogelijk weet in te perken, scheelt het aanzienlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf ook al gekeken om bepaalde programma's uit te schakelen via Windows Defender, maar wat ik al gemerkt heb is dat je bij soms niet op de "Uitschakelen" knop kan duwen. Dit is waarschijnlijk een beveiliging.

Ik wist dat de programma's niet nodig waren voor het opstarten van de computer dus ben dan maar een andere manier gaan zoeken. Deze heb ik ook gevonden.

Klik op de Start-knop, typ "Uitvoeren" in het zoekvenster en start dan "Uitvoeren". Hier tik je "msconfig" in en druk op "OK" (je hebt administrator-rechten nodig). Nu kom je in "Systeemconfiguratie", daar klik je op "Opstarten". Nu zie je alle programma's die worden opgestart als jij de pc opstart, je zou ze allemaal kunnen uitvinken zoals bij Defender niet het geval is. Als je een programma wil uitschakelen, maak dan dat je ZEKER bent dat de pc het niet nodig heeft bij het opstarten, anders kan je grote problemen veroorzaken. Vink de programma's die je niet wil laten opstarten af en druk op "Toepassen", daarna druk je op "OK". Hierna wordt gevraagd om de pc opnieuw op te starten.

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.