Ga naar inhoud

taakbeheer start niet op ;scherm bevriest


q-tex

Aanbevolen berichten

sinds een paar dagen start mijn desktop pc waar win 7 ultimate opsta.. op maar bevriest telkens ...heb vast gesteld dat taak beheer niet meer opstart tydens het opstarten van windows...systeemherstel /of de systeemherstelschijf gebruiken is onmoggelijk deze wordt niet herkend..ook de hulp programma's die op de orgineelle installatie cd staan worden niet aanvaardt..

telkens ik een progje opent of ie8 of e-mail moet ik eerst via ctrl+alt+del [taakbeheer oproepen] en het betreffende progje dat ik opent ..desgewenst toestemming geven!!

via HKEY_CURRENT_USSER ..software..microsoft..windows..current version...policies...

dubbel klik op policies opent zich normaal gezien de D WORD regel voor task mngr[taakbeheer ]...maar hier sta nu niets vermeld...blijkbaar is deze verdwenen !!

aangepast door q-tex
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

HijackThis zal openen na het installeren.

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

N.B. : gebruikers van Windows Vista en Windows 7 zullen eerst moeten rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

om de 1 of andere reden word de log file niet opgeslagen ..kan ook niet rechts klikken op de tekst die er verschijnt als de scan gedaan is om zodoende te plakken in word..

moest telkens wel activeren in taakbeheer ...heb onder tussen search & destroy laten lopen ook winoptimizer 6.5 van ashampoo als maleware bytes pro laten lopen ;mijn av is van microsoft security essentials :zelfs die geeft niets aan !!

kan hier dus geen log file neer zetten !!! 3x laten lopen telkens zelfde melding

"for some reason your system denied write acces to the hosts file's.."

aangepast door q-tex
Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn rechter muis knop weigerdt dienst te doen..

heb de file gevonden en als ik met de rechtermuis knop erop klik gebeurdt er niets ...

vandaag moest ik zelfs tydens de opstart van windows via taakbeheer een verbinding maken ...wat is er hier gaande !!

---------- Post toegevoegd om 07:56 ---------- Vorige post was om 07:52 ----------

tydens het hier neer zetten van deze post is alles weer vanzelf gestopt [bedoel dan dat dat alle progjes die open waren bevroren zijn bv;e-mail / IE8 mag ze weer handmatig gaan activeren in taakbeheer ]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de computer op in veilig modus door op F8 te blijven drukken.

Probeer het zo eens om HJTInstall.exe te starten.

Als dat niet gaat doe dan dit eerst:

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ook register reinigen.

Computer weer opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook in veilige modus ga het niet , wat ik vaststel is dat ik door op f8 te klikken ik de keuze mogelijkheden krijg om de boot sector te veranderen... ik heb ccleaner opgehaald en laten lopen ,,heeft verschillende fouten gevonden in het register /en hersteldt [backup opgeslagen]....

maar ook dit heeft niet geholpen ...na de herstart van de pc heb ik weer allerlei progjes moeten activeren bij taakbeheer ...heb 5 minuten gewacht bij het opstarten maar moest toen ingrijpen !! via taakbeheer

nog steeds vind ccleaner fouten in het register !!

aangepast door q-tex
Link naar reactie
Delen op andere sites

nu ik hijackthis geinstalleerd heb op mijn externe schijf ging het wel om een log file te plaatsen ,maar niet op de manier dat jij het wilde ,toetsen werken niet mee !!rechter muis soms !! dan maar op deze manier ... nog effe dit voor gaande beveiligingen heb ik verwijderdt ,heb er nu alleen avast opstaan avast pro 4.8 +windows deffender

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 13:04:49, on 8/08/2010

Platform: Windows 7 (WinNT 6.00.3504)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16385)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\Windows\system32\taskhost.exe

C:\Windows\system32\Dwm.exe

C:\Windows\Explorer.EXE

C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe

C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe

E:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Google

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = Bing

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = Bing

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = Hotmail, Messenger, nieuws en entertainment vind je op MSN.nl

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O4 - HKLM\..\Run: [avast!] "C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe"

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')

O9 - Extra button: In weblog opnemen - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: &In weblog opnemen met Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll

O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe

O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe

O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe

O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe

--

End of file - 3171 bytes

this nu 14.11 onder tussen is avast aant scannen en heeft al 3 trojans gevonden /verwijderdt ...scan is nu aan 24%

de dag dat de problemen begonnen waren had ik er avg opstaan ..nadien microsoft internet essentials erop gezet beide vonden niets [ik spreek niet over avg free ]

aangepast door q-tex
Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Selecteer “Scan”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

O2 - BHO: (no name) - {5C255C8A-E604-49b4-9D64-90988571CECB} - (no file)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes Anti-Malware)

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder).

Indien er de rootkit (TDSS) aanwezig is, zal MBAM vragen te herstarten. Doe dit dan ook.

MBAM zal na de herstart opnieuw scannen en de rootkit verwijderen.

Het log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.