Ga naar inhoud

Trage opstart


arrows

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit met 2 probleempjes die niet zo erg zijn, maar wel wat vervelend.

Tegenwoordig start mijn laptop traag op. Ook na de opstart blijft hij nog n 5tal minuutjes traag, nadien werkt hij quasi normaal.

Ik heb de indruk dat deze traagheid vooral begonnen is nadat ik internet explorer 9 heb gedownload. Ter info zelf heb ik windows 7.

En ander probleempje is het feit dat ik bij het afsluiten van de pc deze nooit direct kan afsluiten vooraleer hij een update doet. Ik begrijp wel dat er af en toe updates zijn, maar elke maal lijkt mij toch wat veel niet?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan alvast windows updates zelf uitvoeren voor het afsluiten.

Dat is beter.

Ga via start naar configuratiescherm dan naar windows- update.

Controleer of er updates zijn en installeer.

Herstart je PC.

Doe ook eens het volgende:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Clarkie

Hartelijk dank voor jouw reactie

Ondertussen heb ik alles voor wat betreft de CCcleaner uitgevoerd.

Heb ook de eventuele updates eens manueel gedaan, maar die lijken mislukt. Ik kreeg steeds code 66A.

Alvast toch bedankt!

aangepast door arrows
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet nu niet of dit belangrijk is natuurlijk...

KB2446708: Beveiligingsupdate voor Microsoft .NET Framework 4 op Windows XP, Windows Server 2003, Windows Vista, Windows 7, Windows Server 2008, Windows Server 2008 R2 voor x64-systemen

Downloadgrootte: 23,3 MB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info Clarkie maar ik zie het eerlijk gezegd niet zitten om hier verder aan te prutsen aangezien ik totaal niet waar ik mee bezig ben en ik wil mij niet nog meer problemen om de nek halen voor een of andere update die niet meteen lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.