Ga naar inhoud

uitvallen na het windows scherm zonder foutmelding


weekfeel

Aanbevolen berichten

de harde schijf draait nog wel

ik beweer het tegendeel niet, ik leg de nadruk op tikkend geluid, wat betekend dat er iets niet pluis is met de harde schijf, beschadigde sectoren zou ik zeggen, en als ik dit lees
ik kom niet eens in een map of instelling
en weet niet wat je juist bedoelt, is het ik kom niet, of ik kan niet, dan mag je al zeker zijn dat heel wat sectoren zullen beschadigd zijn, waaruit ik afleid dat de sectoren beschadigd zijn, die jouw systeem moeten laten opstarten. Je hoort dat de HD geluid maakt en draait, is trouwens normaal, ze is aangesloten aan de voeding.

Vraagje, brand de led, dus het lampje van de HD op de vooraan PC kast? is het een rode kleur of oranje kleur als je het ziet branden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, iranje betekent, schijf is in werking maar er zijn problemen. en oranje zou wel eens kunnen betekenen dat de bootsector beschadigd is. Was het een zwak rood lampje betekent dit dat ze onvoldoende presteert of PC opendoen en goed reinigen van stof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een terugkomend tikkend geluid, of is het eenmalig een luide klik? Een eenmalig luide klik wijst eerder naar je voeding dan naar je harddisk, een terugkerende dat is je harde schijf inderdaad.

Wat je het beste doet is je harde schijf zo min mogelijk laten draaien, en zo snel mogelijk al je gegevens eraf halen (ideale is om ze uit je pc te halen, en bij een vriend met een externe behuizing aan te koppelen & daar de data van j eharde schijf zoveel mogelijk backuppen). Je harde schijf zelf is sowieso naar de knoppen, hoe langer je ze gebruikt hoe meer schade je aanricht en hoe meer kans dat er ernstige dataverlies optreedt.

Het kleur van het ledje maakt totaal niet uit trouwens, dit is afhankelijk van de case. Mijn LianLi knippert altijd rood als er naar de harddisk geschreven wordt (is namelijk een rode led), en mijn ProCase knippert altijd blauw (is namelijk een blauwe led. Rode led betekent daar dat er geen schijf in zit in dat slot, maar beiden worden niet door het moederbord aangestuurd). De leduitgang voor je harddisk en je powerled is op gelijk welk moederbord een gewone uitgang en geen uitgang waarop je een RGB led kan aansluiten (die stuur je namelijk niet aan met 2 pinnetjes maar met 3), dus je gaat nooit 2 verschillende kleuren zien op je HD led (tenzij met casemodsets, maar daar hebben ze ook geen enkele signaalfunctie).

Stof maakt voor een harddisk ook niet uit, die zijn stofdicht en daar kan dus niets van stof inkomen tenzij je ze zelf zou openmaken (maar dan is je HD sowieso defect, een stofje in je HD is al genoeg om ze om zeep te helpen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kleur van het ledje maakt totaal niet uit trouwens, dit is afhankelijk van de case. Mijn LianLi knippert altijd rood als er naar de harddisk geschreven wordt (is namelijk een rode led), en mijn ProCase knippert altijd blauw (is namelijk een blauwe led. Rode led betekent daar dat er geen schijf in zit in dat slot, maar beiden worden niet door het moederbord aangestuurd). De leduitgang voor je harddisk en je powerled is op gelijk welk moederbord een gewone uitgang en geen uitgang waarop je een RGB led kan aansluiten (die stuur je namelijk niet aan met 2 pinnetjes maar met 3), dus je gaat nooit 2 verschillende kleuren zien op je HD led (tenzij met casemodsets, maar daar hebben ze ook geen enkele signaalfunctie).

Stof maakt voor een harddisk ook niet uit, die zijn stofdicht en daar kan dus niets van stof inkomen tenzij je ze zelf zou openmaken (maar dan is je HD sowieso defect, een stofje in je HD is al genoeg om ze om zeep te helpen)

1. En wat als het ledje zwak knippert?

2. Stof maakt wel uit, praat hier wel degelijk uit ervaring, en wat betreft HD opendoen heeft hier niets met te maken. Als de contactpunten IDE kabel en aansluiting met stof zitten krijg je ook dat tikkend geluid.

Wat is de wet van Ohm voor een gesloten kring?

Ik haal een harde schijf uit mijn PC, laat die per ongeluk vallen, en plaats ze terug? HD werkt niet meer. Is er een mogelijkheid om de data te recupureren, met de nadruk op mogelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.