Ga naar inhoud

Uitvallen van USB stick met verlies van inhoud ?


Tandan

Aanbevolen berichten

Mijn USB stick van 16 GB met veel bestanden informatie is plots schijnbaar ledig na een transfert van Thuis PC naar Laptop !. Ik zie nog de stick , echter niet meer met zijn naam maar alleen met zijn aansluitletter(F) en de aanduiding ,in tekening én tekst, dat er nog 3 GB beschikbaar zijn van de 15,1 GB . Ik kon schijnbaar met "Ashampoo GetBack Photo" de (of veel ,) foto's ( png en jpg) uit die stick ophalen maar geen andere bestanden ophalen .Ik zocht mijn toevlucht op het Internet en vond RECUVA , maar mijn antivirus ESET weigert dit programma te installeren .

Vraag : zijn er andere "goede" en betrouwbare programma's die ik zou kunnen proberen of moet ik mij tot professionele(?) hulp wenden .Dat de stick eventueel kan gerepareerd of geherformateerd worden zou meegenomen zijn , de opgeslagen inhoud zou ik echter graag willen terugvinden én recupereren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de goede raad , maar door zoeken heb ik een site gevonden van waaruit ik een "door ESET toegelaten" versie van RECUVA gevonden én met succes gebruikt heb .Het verbaasde mij wat er allemaal op die stick stond .Of ik alles wat ik kon ophalen ook alles was wat ik verloren acht nog kan gebruiken zal ik moeten afwachten . Mijn volgende zet (eventueel na een nieuw zoeken met RECUVA ) zal zijn proberen de STICK opnieuw te formateren . Vraag is of deze stick -in geval - daarna nog BETROUWBAAR kan/zal zijn . Ik had al twee andere sticks die het ook hebben laten afweten en ik vraag mij af of het wijs en verstandig is mij nog verder op zo'n apparaatje te vertrouwen en er mijn privé bestanden mee verhuis van PC naar LapTop .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.