Ga naar inhoud

Update voor Windows Vista Service Pack 1 blijft terugkomen


Kurtt

Aanbevolen berichten

Ik heb zonet bij mijn broer Windows Vista Service Pack 1 geinstalleerd. (dit duurde vrij lang maar dat schijnt normaal te zijn). Na een uur was het geinstalleerd. Ik start terug op en start op. Inderdaa, ik ga via Configuratiescherm naar Systeem en inderdaad, het staat er : "Windows Vista SP1". Dus de update is volledig gelukt.

Maar als ik nu onderaan zie, zie ik de melding: "er is een belangrijke update". Als ik erop klik is het wel degelijk de Windows Vista Service Pack 1, die hij voorstelt, terwijl die zonet perfect geinstalleer is? Waarom vraagt die dat dan...

Moet ik misschien een paar dagen wachten tot Vista "door" heeft dat deze volledig correct er al op staat?

Ik heb Windows Vista Service Pack 1 wel handmatig moeten installeren (met een stand alone versie) ipv met de update zelf, omdat de update anders niet lukte.

Ik weet dat Windows Vista SP2 reeds beschikbaar is, maar daarmee is de melding van SP1 nog niet weg he. Ik hou even SP1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zeker bent dat de SP1 correct geinstalleerd is, kan je de update van SP1 verbergen.

Open hiervoor het updatecentrum en klik op de link om de details van de updates te bekijken.

Vink de SP1uit en klik dan aan met rechts en selecteer dan "update verbergen".

Bij de volgende scan naar updates zal SP1 niet meer getoond worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kurtt,

zeker checken of SP1 nu wel degelijk aanwezig is...klik op de startknop links onderaan en typ dan in het zoekraam winver .

Ook geen eeuwigheid wachten om SP2 te installeren, volgens deze info ( Wat betekent het als mijn versie van Windows niet langer wordt ondersteund? ) is de ondersteuning voor Vista zonder servicepacks beeeindigd op 13 april 2010. Installatie van beide servicepacks blijkt een must te zijn.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Oeps even vergeten te vermelden. Bedankt dat je me er aan herinnert.

SP1 perfect gelukt. Update SP1 blijft ook niet meer terugkomen. Tot daar het goede nieuws.

Maar... SP2 krijg ik absoluut niet geinstalleerd. Vandaar dat ik wlijk Windows 7 ga kopen voor mijn broer.

Alles wat mogelijk is heb ik geprobeerd om SP2 geinstalleerd te krijgen, niets helpt: veilige modus, ... en nog honderden (letterlijk!!!!) methodes (readness tool,...). Niets en niets helpt. Ik ben het serieus moe met die Vista.

SP1 is dus gelukt. Ik verschiet er wel van dat mijn broer nog steeds updates krijgt zelfs al is SP2 niet geinstalleerd. Wlijk houdt Microsoft zich niet aan de limiet om enkel na SP2 updates meer te geven; Ze zullen door hebben dat er veel problemen zijn met het installeren van die service pack.

Windows stelt ook SP2 voor, maar het installeren lukt nooit . Op ongeveer 80% van het installeren steeds dezelfde foutmelding :"Service Pack kan niet worden geinstalleerd omwille van een systeemfout". Of ik die nu handmatig download en in veilige modus installeer, niets lukt, altijd blijft hij die foutmelding geven: "Service pack is niet geinstalleerd vanwege een systeemfout". Sfc /scannow, ... allles, allles geprobeerd. Om 'zot' van te worden lol.

(chkdsk, uren en uren laten controleren, geen fouten gevonden).

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik SP2 installeer, krijg ik na 80% van de installatie devolgende foutmelding:

"Service Pack kan niet worden geinstalleerd omwille van een systeemfout"

Op google heb ik dan tips opgevolgd die zeggen wat je moet doen als je die foutmelding krijgt bij een sp pack. Allemaal geprobeerd, niets uitgehaald. Hij blijft na 80% zeggen dat de SP niet geinstalleerd raakt omwille van een systeemfout".

Veilige modus, standalone installatie,. ... niets haalt uit. Hij blijft na een half uur zeggen: "SP niet geinstalleerd vanwege een systeemfout". Checkdisk gedaan enzo, maar niets helpt.

Als je nog voorstellen hebt, noem ze gerust, maar ik vrees dat ik ze al geprobeerd heb, want ben er al een maand mee bezig en niets helpt. Gans google afgezocht en toegepast :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.