Ga naar inhoud

Upgrade win 8.1


yvanvw

Aanbevolen berichten

Hallo ,

Ik draai momenteel win 7 maar zou eventueel een upgrade naar win 8.1 overwegen. Momenteel gebruik ik windows live mail als mail programma .Als ik nu de upgrade uitvoer , ben ik dan al mijn mails en contactpersonen kwijt ? Alsook mijn favorieten in IE ? Of gaan die gewoon allemaal mee in de upgrade ?

Bedankt !

Mvg,

Yvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om welke reden wil je over gaan naar Windows 8.1?

Hou er rekening mee dat bepaalde hardware of software misschien niet compatibel zijn.

Persoonlijke bestanden kan je blijven behouden, software dien je opnieuw te installeren.

Wat je e-mailprogramma en favorieten van IE daar kan je een back- up van maken.

Via deze link lees je hoe je een back- up kan maken van al die zaken.

Voor dat je overgaat naar Windows 8.1 kan je best eerst eens deze link doornemen en er de aanwezige Upgradeassistent uitvoeren.

Indien je besluit vast staat dat je Windows 8.1 wil installeren zou ik persoonlijk kiezen voor een zuivere installatie.

Dat wil zeggen dat je partitie of harde schijf geformatteerd wordt en dus alles verwijderd.

Nu welke optie je ook neemt, best maak je eerst van al je persoonlijke bestanden en instellingen een back- up.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp is er dus geen enkele reden om win 8.1 te installeren ? Ik dacht , nieuwe besturing , nieuwe mogelijkheden ?

Als ik idd van een zuivere installatie uitga ,ben ik ook meteen alles kwijt ( behalve bepaalde back-ups dan ) en moet ik opnieuw de hele laptop opnieuw configureren ...

Een upgrade ass heb ik al gedaan en er zijn een vijftal app's die ik opnieuw zou moeten installeren en de rest is allemaal compatibel blijkbaar. Maar , eigenlijk heb i geen enkele reden om over te schakelen als ik het goed begrijp ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf gebruik momenteel ook Windows 8 (.1) sinds nov 2012 en heb alle vorige Windows versies ook meegemaakt.

Windows 8 werkt bij mij perfect, geen problemen. Anderen klagen en klagen....

Als je het metro venster uitschakelt zodat je direct op het bureaublad terecht komt werkt eigenlijk alles ongeveer zoals in Windows 7.

Maar waarom er geld aan geven als je tevreden bent met Windows 7? Het is een heel goed besturingssysteem.

Ik ben zelf overgestapt naar Windows 8 omdat ik dat besturingssysteem graag wou testen en wat mij betreft is het dus even goed als Windows 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voilà ! Daar komt het eigenlijk bij mij ook op neer , ik heb hier nl een win 8 cd ,die ik gratis bijkreeg toen ik mijn laptop kocht ,(legitiem) liggen en zou deze willen installeren , je krijgt dan zowieso de gratis update naar 8.1 . Ik zou dan ook wel doen zoals jij zegt maar ik meen ergens gelezen te hebben dat win 8.1 minder hoge eisen stelt en ook iets sneller is . Dus ja ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.