Ga naar inhoud

venstergrote blijft niet onwijzigd


Erwtje69

Aanbevolen berichten

goedenavond,het is inderdaad een tijdje geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb,maar nu heb ik plotseling twee probleempjes met mijn computer waarop xp home servicepack 3 is geinstalleerd.

probleem 1:

normaal kan je de venstergroote in windows bevriezen door linksboven in, gelijk welke pagina of softwareprogramma ,zoals Word of mijn emailprogramma,op het pictogram te klikken met rechts en tergelijkertijd de ctrl-toets in te drukken.

Wanneer je dan de volgende keer het desbetreffende programma opnieuw opende ,onthoude windows die instelling.

Nu doet ie dat helaas niet meer??

Waarom??iemand een idee?Kan ik dit oplossen via een registerinstelling?

MVG.Erwtje69

Link naar reactie
Delen op andere sites

Venster in IE gemaximaliseerd openen

Klik een hyperlink op een web-pagina met de rechter-muisknop aan. Kies "openen in nieuw venster" in het snelmenu.

Ga nu terug naar het eerste scherm wat je geopend hebt (dus het scherm, waar je vandaan komt), en SLUIT het.

Ga nu naar het door de hyperlink geopende venster, en sleep dit met de muisknop naar de grootte die je wilt.

De maximaliseren knop hierbij dus NIET gebruiken, want dat is maar een tijdelijke instelling, en die wordt NIET onthouden. (DAT is de truuk).

Hierna druk je de Ctrl knop in, houd hem ingedrukt, en sluit het venster, door op 'sluiten' in menu 'Bestand' te klikken (belangrijk!).

In het vervolg hoort nu elk nieuw venster dat je opent op de op deze wijze ingestelde grootte te openen.

Ook een tweede venster in Outlook Express moet op die wijze handmatig worden 'geresized'.

Wil het niet lukken doe je dit:

Ga naar de sleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main, en wis de waarde Window_Placement in het RECHTERvenster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.