Ga naar inhoud

Verbinding met draadloos internet (belgacom)


Nijske

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik beschik over 2 laptops: 1 met windows xp en 1 met windows vista.

Mijn verbinding met internet komt via Belgacom tot stand. Ik heb een draadloos internet met een Sagem belgacom modem.

Nu heb ik gisteren op mijn laptop waar vista op draaide.. alles er af gegesmeten en er terug vista op geïnstalleerd. Sinds toen geraak ik niet meer op internet en hij vindt geen enkel draadloos netwerk.

Mijn andere pc (met xp) kan wel gewoon op internet.

Ik heb al contact opgenomen met belgacom maar daar kon men mij blijkbaar niet verder helpen.

Zie ik iets over het hoofd? Moet ik nog iets handmatig aanpassen om op interent te kunnen? Mijn netwerkkaart is in ieder geval wel al geïnstalleerd.

Alvast bedankt voor de hulp !

Link naar reactie
Delen op andere sites

u weet zeker dat uw netwerk kaart en alles is geinstalleerd?

om dit te controlleren gaan we eens kijken in je apparaatbeheer.

druk op start, typ in het zoekvak apparaatbeheer in en druk er op.

kijk of dat er ook maar iets tussen staat met vraagtekens of uitroeptekens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit gecontroleerd en alles lijkt goed geïnstalleerd te zijn.

Wanneer ik via een ethernet-kabel rechtstreeks verbinding maak met mijn belgacom-sagem modem kan ik wel op internet.

Draadloos lukt nog altijd niet. Hij vindt geen enkel netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op welke manier heeft u uw draadloos internet beveiligd? heeft u meer dan bijvoorbeeld een wpa-psk2 sleutel?

en als u ergens anders bent kunt u dan wel andere netwerken (draadloos) zien of gaat dit ook niet?

en u kijkt met de windows applicatie neem ik aan?

en... staat uw draadloos zeker te weten aan? het zal niet voor het eerst gebeuren dat er ergens een schakelaartje niet goed staat..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Yannick,

Het is de Belgacom medewerker die alles hier is komen installeren.. hoe mijn netwerk juist beveiligd is weet ik niet.

Ik kijk inderdaad via windows vista en normaal gezien krijg ik automatisch alle netwerken die in de buurt zijn te zien.

Mijn andere pc kan draadloos op internet (met win xp) dus mijn modem lijkt goed te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan zowat van alles zijn. Weet nu juist niet hoe en waar alles geïnstalleerd staat.(Router waar? PC of laptop waar, tweede PC of laptop waar?)

1. Zend en ontvangstbereik

2. Andere apparatuur te dicht bij router, bv microgolfoven en dergelijke.

3. dikke muren, metalen voorwerpen, beton, kunnen de draadloze verbinding ook storen. Ik zou eerder gaan denken aan een router met zwak zend en ontvangstbereik. (Denken hé, geen zekerheid).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even opgezocht, en zo te zien is het wel degelijk de sagem modem. Je bent niet de enige die problemen heeft met deze modem. Ergens gelezen modem van Linksys even geprobeerd en werkte. Mijn vermoedens zullen dan zoat kloppen.

Nog even iets vergeten te noteren. Heeft die belgacom medewerker alles getest? Ik hoop dat je weet dat die mannen zomaar niet mogen vertrekken zonder te testen of alles werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.