Ga naar inhoud

vervelende opstart


drapier

Aanbevolen berichten

hallo iedereen, ik heb sinds 3 dagen een vervelend opstartprobleem.

Als ik mijn pc opstart, blijft hij hangen in het opstartscherm bij checking nvram. Als ik daarna op de resetknop duw start de pc gewoon goed op. Hoe zou dat te verhelpen zijn ?

Ik werk met XP Home SP3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

er schijnt niks mis te zijn met de usb-toestellen, maar ik heb onlangs wel een externe hd geïnstalleerd. Kan dat de oorzaak van het probleem zijn ? Ik heb nu ook gemerkt sedert gisteren dat mijn pc nu 2x zijn opstartscherm toont. De eerste maal start hij op tot check nvram, dan moet ik resetten en dan toont hij het opstartscherm met checking nvram en dan nog eronder primery master enz... Na enkele seconden herbegint de opstart en krijg ik melding in de aard van secondairy slave not atpi compatible.

wat is er aan de hand ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb 2 interne harde schijven van 120 Gb elk en een week geleden heb ik een externe hd geïnstalleerd van 20 Gb die ik enkel gebruik voor backup. Deze laatste is indien niet nodig losgekoppeld van de pc.

Wat ik gisteren ook gemerkt heb is dat, na op F1 gedrukt te hebben bij de melding van het 2de opstartscherm ( primary master enz...), ik mijn cd-brander niet meer openkreeg. Vandaag heb ik dit 2de opstartscherm niet gekregen en mijn cd-brander werkt normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je F1 moet drukken tijdens de opstartperiode is al een aanduiding dat je BIOS problemen heeft met jou instellingen. Meestal heeft dat te maken met de aansluitingen van de hardeschijven en de CD/DVD-drives.

De kast openen en die aansluitingen controleren is de enige mogelijkheid. Bij blijvende problemen geef dan een uitleg over de aangesloten drives en hoe dat die aangesloten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen, maar ik durf het haast niet zeggen, ik heb die externe hd gewonnen op dit forum. Ik persoonlijk denk dat er iets gaande is op mijn pc dat niet normaal is. Ierdere keer dat ik opstart heb ik een ander probleem, vandaag heb ik opgestart en er gebeurde niks, mijn opstartscherm bleef gewoon hangen nog voor de checking nvram. Ik duwde op reset en mijn pc startte gerwoon helemaal gewoon op en dan nog in een recordtempo. Ikl moet nu wel zeggen dat ik verleden week ad-aware gedownloaded heb en ik begin mij stilletjes aan daarover mijn bedenkingen te maken. Ik zou heel blij zijn als ik uit deze misere zou geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.