Ga naar inhoud

virus van crime unit politie waardoor pc blokkeert


Gast ancy

Aanbevolen berichten

Beste nadat ik even op you tube gesurfd had deed de pc heel raar hij blokkeerde en even nadien bleef alles vast zitten bureaublad, alles,... Nadien kreeg ik dit op mijn scherm. Dus nu kan ik niet meer verder. Kan u mij hierbij helpen. Spijtig genoeg ken ik niet veel van de computer.

Alvast bedankt

Ancy en Pierre

dit is het bericht dat we kregen :

header.jpg

[TABLE=class: alert]

[TR]

[TD=class: content]Activite illicite demelee!

Ce blocage de l'ordinateur sert a la prevention de vos actes illegaux. Le systeme d'exploitation a ete bloque a cause de la derogation de lois de la Royaume de Belgique!

On a releve l'infraction a la loi: de votre IP adresse qui correspond a "81.240.33.19" on a realise la requete sur le site qui contient la ****ographie, la ****ographie d'enfant, la sodomie et des actes de violence envers les enfants. Egalement on a recupere un video avec les elements de violence et la ****ographie d'enfants. De meme on a retrouve l'envoi cu courriel electronique sous forme de spam avec les dessous terroristes.

[TABLE=class: blackform]

[TR]

[TD=class: top, colspan: 4][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: left][/TD]

[TD=class: cell leftcell]Vos coordonnées:[/TD]

[TD=class: cell rightcell]IP:81.240.33.19

Localisation: Belgium, Schriek

ISP: Skynet Belgium [/TD]

[TD=class: right][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: bottom, colspan: 4][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE=class: lightform]

[TR]

[TD=class: top, colspan: 3][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: left][/TD]

[TD=class: content][TABLE=class: ukash]

[TR]

[TD=class: imgukash]ukash.png[/TD]

[TD]Ou puis-je acheter un voucher Ukash?[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Vous pouvez obtenir Ukash dans des centaines de milliers d'endroits du monde entier, sur Internet, des portefeuilles, kiosques et GAB.

[TABLE=class: paysys]

[TR]

[TD=class: logos]becharge.gif

prepaid.gif

[/TD]

[TD]Becharge - Utilisez Ukash en ligne 24/7 dès maintenant avec Bancontact / Mr. Cash.

Prepaid4me - Acheter Ukash avec Bancontact / Mr. Cash.

Également disponible auprès de votre revendeur:

ukash_logos.png

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD] [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: paysafe, colspan: 2][TABLE=class: ukash]

[TR]

[TD=class: imgpsk]paysafecard.png[/TD]

[TD]Ou puis-je acheter un voucher Paysafecard?[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Vous trouverez paysafecard près de chez vous, en Belgique chez un grand nombre de stations services, de supermarchés et de bureaux de tabac.

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2, align: center]psk_logos.png

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD] [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD=class: right][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: bottom, colspan: 3][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Pour lever le blocage de l'ordinateur vous devez payer le recouvrement de 100 euros. Il y a deux possibilites d'effectuer le paiement:

1) Abolition de dettes a l'aides du systeme de paiement Ukash:

Pour le faire vous devez remplir le champs du paiement avec le code donne, puis appuyer sur OK (en cas de deux codes disponibles, remplissez-les successivement l'un apres quoi appuyes sur OK).

Si le systeme informe d'une erreur, vous devez envoyer le code a l'adresse electronique cybercrime@lokalepolitie.be.

2) Paiement a l'aide de Paysafecard:

Pour le faire vous devez remplir le champs du paiement avec le code (ou avec le mot d'ordre) et appuyer sur OK (en cas de deux codes disponibles, remplissez-les successivement l'un apres l'autre apres quoi appuyez sur OK).

En cas d'apparition d'une erreur, vous devez envoyer le code a l'adresse electronique cybercrime@lokalepolitie.be.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Download HijackThis. (klik er op)

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit allemaal geprobeerd en via de weg om een logje te maken kom ik tot opslaan en dan geeft de pc de melding dat dit geen geldig windows pakket is en dat het niet mogelijk is om het op te slaan dus ik geraak geen stap verder pffffff

Een pc is zalig tot het niet meer werkt he

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens op volgende locatie C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis of je daar een bestandje kan vinden met de naam hijackthis.log. Zo ja, kopieer dit en plak het in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.