Ga naar inhoud

Vista probleem met MSCOMCTLOCX bestand


WimGLD

Aanbevolen berichten

Hallo,

Op mijn gewone thuis pc heb ik XP draaien en ik gebruik een wachtwoord manager (Access Manager) om mijn wachtwoorden te bewaren. Ik was van plan het programma op mijn laptop te instaleren. Dat lukte in eerste instantie ook. Maar ik wilde de wachtwoorden overnemen van mijn XP pc. In program files ben ik daar dan naar het bestand van Access manager en kopieer ik het “DAT” bestand om vervolgens naar mijn laptop te gaan met Vista er op. Daar was ik van plan om het bestand te plakken in dezelfde map van Access Manager om zo het bestaande “DAT” bestand te overschrijven en op die manier de back-up over te zetten zodat ik niet alle wachtwoorden hoef in te typen. Zo heb ik het al eerder in XP gedaan zonder problemen.

Maar er is iets mis gegaan, het lukte niet om het “DAT” bestand te plakken.

Later kwam ik er achter dat UAC moest uit schakelen voor je program files kunt werken in Vista. Maar na een nieuwe installatie van de Acces Manager kreeg ik een fout melding, het bestand mscomctl.ocx werkte niet meer mee en gaf de melding Component MSCOMCTL.OCX or one of its dependencies nog correctly registered: a file is missing or invalid.

Ik heb toen geprobeerd het bestand te vervangen door een gedownloade versie van internet maar dat werkte ook niet.

Ten einde raad de laptop opnieuw geformatteerd en toen een nieuwe installatie van af de HD. De laptop is een Compaq A900 met Vista en een Pentium T2370. Nadien dacht ik dat alles weer goed zou gaan, maar nee hoor. Na installatie van Access Manager kreeg ik gelijk weer dezelfde fout melding van het MSCOMCTL bestand. Ik hoop dat het geen groot probleem is gelukkig werkt de laptop verder goed, maar toch vraag ik me af of er een oplossing is om Access Manager weer aan het werk te krijgen. Weet iemand hier raad mee.

Alvast bedankt, Wim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus Acces Manager geeft de volgende fout?

Component MSCOMCTL.OCX or one of its dependencies nog correctly registered: a file is missing or invalid

Want dan kan je namelijk het volgende doen

Ga naar Start->alle programma's->bureauaceesoires->uitvoeren

Typ in het venster dat openspringt dit:

Regsvr32 c:\windows\system\mscomctl32.ocx

Danzou je probleem opgelost moeten zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is nog niet opgelost, maar wel een stapje verder denk ik.

Het volgende heb ik gedaan:

Regvr32 C:\windows\system32\mscomctl.ocx uitgevoerd, de registratie was geslaagd.

Iets andere weg omdat het bestand ergens anders in Vista staat, maar dit is gelukt.

Toen de volgende fout melding na starten van Acces manager:

Component "mscomctl.oxc"or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid. Error Numeber 339

Error location: frmStartup.Form_load

Na klikken op ok op het bericht kwam nog een melding

Run-time error '70'

permission denied

Wat nu te doen?

Alvast weer bedankt voor de hulp

Nog even de error log van Acces Manager:

05-04-08 10:50 Component 'mscomctl.ocx' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid in frmStartup.Form_Load (339 gebruiker)

06-04-08 09:14 Component 'mscomctl.ocx' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid in frmStartup.Form_Load (339 gebruiker)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.