Ga naar inhoud

voorkeursmap in Verkenner automatisch openen


LucasPistorius

Aanbevolen berichten

Hey, ik heb dus een nieuwe HD in mijn laptop en wil een en ander weer op punt zetten. Nu is mijn HD in 2 partities verdeeld, C en D.

Op C de windows zaken, op D mijn mappen

Ik zou nu willen dat als ik Verkenner open, deze direct naar de map 1_LUC gaan, en niet moet gaan klikken tot ik de map open heb.

Idem als ik iets opsla, wil ik ook naar die map of/en naar de laatste waarin iets opgeslagen werd. Want 90% van de keren is het iets voor de zaken die ik doe voor een vereniging die telkens op dezelfde plaats worden opgeslagen.post-46469-1417705618,8348_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een snelkoppeling van de verkenner op het bureaublad.

(rechtsklik op het bureaublad en kies Nieuw/Snelkoppeling/ en bij "Geef de locatie van het item op" typ je explorer, druk dan op Volgende en dan op Voltooien)

Rechtsklik nu op de zojuist gemaakte snelkoppeling en kies Eigenschappen.

Bij "Doel:" zet je D:\data\1_LUC en druk op OK.

Nu kan je deze snelkoppeling altijd gebruiken om snel naar de map 1_LUC te gaan.

Idem als ik iets opsla, wil ik ook naar die map of/en naar de laatste waarin iets opgeslagen werd. Want 90% van de keren is het iets voor de zaken die ik doe voor een vereniging die telkens op dezelfde plaats worden opgeslagen.29402d1386704488t-voorkeursmap-verkenner-automatisch-openen-knipsel-pcforum.png

Dat is moeilijker. Je kan wel een standaardlocatie opgeven waar altijd naartoe bewaard moet worden.

In Firefox gaat dit als volgt:

- Open Firefox

- Druk eventueel op de Alt toets zodat het menu bovenaan verschijnt

- Kies Extra/Opties

- Klik op het eerste tabblad "Algemeen" (staat normaal al geselecteerd), en onderaan bij "Downloads" kies je voor "Bestanden opslaan in" en daar plaats je D:\data\1_LUC

Op die manier ga je altijd naar de map d:\data\1_LUC als je iets opslaat en kan je nog de juiste map kiezen.

In Internet Explorer gaat dit als volgt:

- Open Internet Explorer

- Klik helemaal rechts bovenaan op het tandwieltje en kies daaruit "Downloads weergeven"

- Klik onderaan links op de knop Opties

- Bij "Standaarddownloadlocatie" typ je D:\data\1_LUC

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.